بیماری اروپایی بارسا ادامه دارد

تیم ژاوی بعد از شکست مقابل اینتر ممکن است مثل فصل گذشته به لیگ اروپا سقوط کند

بارسلونا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل گذشته هم بعد از ایستادن روی سکوی سوم، مجبور شد به لیگ اروپا برود-AFP

بارسا این هفته توانست بعد از ۸۳۶ روز به صدر جدول لالیگا برگردد که از تحول این تیم با هدایت ژاوی خبر می‌دهد. بارسا آخرین بار در هفته بیست‌ونهم فصل ۲۰-۲۰۱۹ در لالیگا صدرنشین بود، ولی توقف رئال مادرید مقابل اوساسونا به تیم کاتالونیایی فرصت داد با تفاضل گل بهتر نسبت به رقیب سنتی‌ خود، صدرنشین شود.

آثار حضور ژاوی در عملکرد بارسا محسوس است ولی این مربی هنوز نتوانسته است نتایج تیمش در لیگ قهرمانان را ارتقا بدهد. بارسا سه‌شنبه شب در خانه اینتر، با یک گل مغلوب شد تا بعد از بایرن مونیخ و اینتر در رده سوم گروه بایستد و حالا هواداران نگران‌اند که این تیم مثل فصل گذشته به لیگ اروپا سقوط کند. بارسا برای فرار از این وضعیت باید چهارشنبه هفته آینده در ورزشگاه نوکمپ، اینتر را شکست دهد.

بارسلونا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل گذشته هم بعد از ایستادن روی سکوی سوم، مجبور شد به لیگ اروپا برود و در این تورنمنت کم‌اهمیت‌تر اروپایی هم با شکست مقابل آینتراخت فرانکفورت، به فینال نرسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ژاوی در پایان این بازی، از داوری به‌شدت انتقاد کرد و معتقد بود که یک پنالتی برای بارسا گرفته نشده است. این صحنه مشکوک اواخر بازی رخ داد و داور حتی بعد از بازبینی ویدیویی هم برخورد توپ به دست دامفریز، مدافع اینتر، را پنالتی ندانست. سرمربی بارسا در نشست خبری گفت: «من بابت آنچه دیدم خشمگین و آزرده‌ام. این بی‌عدالتی است. داور بعد از بازی هیچ توضیحی به من نداد. از نظر من این یک پنالتی واضح بود. من این تصمیم را نمی‌فهمم.»

به‌رغم خشم ژاوی، مشکلات بارسا در اروپا را نمی‌توان به این تصمیم داور محدود کرد. بارسا در این بازی نسبت به اینتر بیشتر مالک توپ بود ولی نتوانست موقعیت‌های زیادی بسازد و دفاع میزبان را باز کند. بعد از شکست دو بر هیچ مقابل بایرن مونیخ، این دومین بازی متوالی در لیگ قهرمانان است که بارسا موفق نمی‌شود گلی به ثمر برساند.

رابرت لواندوفسکی در لالیگا نمایش خیره‌کننده‌ای داشت و اکنون با ۹ گل زده، بهترین گلزن لیگ اسپانیا است، ولی این مهاجم لهستانی نتوانست این درخشش را در لیگ قهرمانان هم تکرار کند. لواندوفسکی مقابل بایرن فرصت‌های خوبی را از دست داد و در بازی با اینتر هم در کنترل مدافعان حریف بود. در این بازی، او تنها یک ضربه به سمت چارچوب داشت و فقط یکی از پنج دوئلش را برد.

رسانه‌های اسپانیایی معتقد بودند که لواندوفسکی گمشده بارسا است و می‌تواند جای خالی مسی را پر کند ولی بعد از شکست مقابل اینتر، این بحث را مطرح می‌کنند که او بر خلاف ستاره آرژانتینی، در بازی‌های بزرگ کم‌فروغ است و نمی‌تواند برای بارسا گره‌گشا باشد.

بیشتر از فوتبال