فراخوان اعتصاب سراسری مدارس همزمان با روز جهانی معلم 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان از معلمان و دانش‌آموزان خواست کلاس‌های درس را ترک کنند 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در فراخوانی، از معلمان و دانش‌آموزان سراسر ایران دعوت کرد روز سه‌شنبه، ۱۲ مهر، در آستانه روز جهانی معلم و با هدف‌ «همبستگی با معترضان جان‌به‌لب‌آمده» از حضور سر کلاس‌های درس خودداری کنند و به این وسیله اعتراض خود را به «بی‌عدالتی‌های حاکمیت» نشان دهند. 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ضمن اعتراض به برخورد خشونت‌آمیز «نیروهای سرکوبگر» با دانشجویان دانشگاه شریف در شامگاه یکشنبه، اعلام کرد: «بسیاری از این معترضان به‌جان‌آمده دانش‌آموزان و دانشجویانی‌اند که همراه با میلیون‌ها ایرانی دیگر از خفقان تحمل‌ناپذیر موجود به تنگ آمده‌اند و صدها تن از آن‌ها اکنون در زندان، تحت‌فشار و شکنجه‌های روانی و‌ جسمی به سر می‌برند.»

در ادامه این فراخوان نیز آمده است که بسیاری از استادان و معلمان و همچنین جمعیت وسیعی از دانش‌آموزان اعلام کرده‌اند که تا آزادی دانش‌آموزان و دانشجویان زندانی و بازگشتشان به کلاس درس، از رفتن به دانشگاه و مدرسه خودداری خواهند کرد یا در مدارس و دانشگاه‌ها اعتصاب می‌کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با تاکید بر حمایت «قاطعانه» از «اعتراض‌های عدالت‌خواهانه» مردم، از نیروهای نظامی و انتظامی دعوت کرد که با اجرای وظیفه‌ اصلی خود که همانا حفظ جان و امنیت شهروندان است، در کنار مردم معترض و عدالت‌خواه  قرار گیرند.

این فراخوان به مناسبت پنجم اکتبر (۱۳ مهرماه)، روز جهانی معلم منتشر شد اما از آنجا که این روز در ایران به دلیل سالروز درگذشت امام یازدهم شیعیان تعطیل رسمی است، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان فراخوان اعتصاب را برای یک روز قبل از آن منتشر کرد. 

بنا بر اعلام این شورا، در روزهای گذشته شماری از معلمان و دانش‌آموزان مدارس در نقاط مختلف ایران کلاس‌های درس را تحریم کرده‌اند. روز یکشنبه نیز دانش‌آموزان دبیرستان سمپاد اصفهان به اعتصاب‌های سراسری پیوستند و سر کلاس درس حاضر نشدند.