ملکه انگلستان خودش صورتش را آرایش می‌کند

ملکه معمولا از رژ لب صورتی یا قرمز استفاده می‌کند

Jack Hill / POOL / AFP

شاید ملکه الیزابت انگلستان دستیاری برای سازماندهی به لباس‌هایش داشته باشد، اما ترجیح می‌دهد صورتش را خودش آرایش کند.

آنجلا کلی، خیاط و طراح لباس‌های رسمی ملکه الیزابت ۹۳ ساله، می‌گوید فقط یک روز در سال است که ملکه اجازه می‌دهد شخص دیگری آرایش صورت او را به عهده بگیرد و آن روز، موعد نطق سالیانه او به مناسبت کریسمس است. 

کلی، در کتاب تازه‌اش تحت عنوان «روی دیگر سکه: ملکه، خیاط و کمد لباسش» می‌افزاید: «ممکن است تعجب کنید که این، تنها مورد در سراسر سال است که علیاحضرت اجازه می‌دهند شخص دیگری صورتشان را آرایش کند.»

به گفته کلی، برای نطق تلویزیونی کریسمس ملکه، که در سراسر بریتانیا پخش می‌شود، مریلین ویدِس، کارشناس آرایش تلویزیونی، آرایش صورت ملکه را انجام می‌دهد. 

اما، این به معنای آن نیست که ملکه انگلستان از به‌کار بردن رنگ در آرایشش پرهیز می‌کند. ملکه علاقه زیادی به استفاده از رنگ‌های زنده دارد و در این زمینه معروف است.او معمولا در هماهنگی با لباس‌های رنگین خود، از رژ لب صورتی یا قرمز استفاده می‌کند.

در این کتاب، کلی که از سال ۲۰۰۲ به عنوان دستیار شخصی و خیاط ملکه خدمت کرده است، همچنین در مورد جزئیات وظایف دیگرش افشاگری می‌کند. برای مثال، می‌گوید که همه ساله برای جلوگیری از تقلب اطرافیان ملکه در شرط‌بندی روی رنگ لباس او در مسابقات اسب دوانی «اسکات»، وارد عمل می‌شود. 

به گفته کلی، صبح روزهای مسابقه، که پنج روز ادامه دارد، چهار یا پنج کلاه که ملکه قبلا بر سر گذاشته بود، روی میز کار کاخ ویندزور گذاشته می‌شود تا اطرافیان ملکه نفهمند که او در آن روز از چه رنگ کلاهی استفاده خواهد کرد و برای شرط‌بندی، تقلب نکنند.

کلی می‌نویسد: «این کار نمی‌گذارد تا کسی بفهمد که علیاحضرت قصد دارند چه کلاهی بر سر بگذارند و در نتیجه، روی کلاهی که ملکه در روز آغاز اسکات استفاده می‌کنند، باید با صداقت شرط بندی کند. در غیر این صورت، تقلب و بی‌انصافی در حق دیگران است.»

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

 

© The Independent

بیشتر از زندگی