کنعانی: حملات به کردستان عراق، تلاش جمهوری اسلامی برای مبارزه با تروریسم است

به‌گفته کنعانی، نیروهای امنیتی-نظامی حکومت ایران حق دارند در «مبدا» علیه تهدیدها اقدام کنند

در میانه خیزش سراسری ایرانیان علیه نظام جمهوری اسلامی، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه دولت ابراهیم رئیسی، بار دیگر مواضع مقام‌های نظامی-امنیتی حکومت ایران را تکرار کرد و گفت نیروهای احزاب کرد در کردستان عراق، به اعتراض‌های فعلی در ایران دامن زده‌اند.

کنعانی حملات موشکی-پهپادی سپاه پاسداران به کردستان عراق را نمونه‌ای از تلاش‌های حکومت ایران برای مبارزه با تروریسم معرفی کرد.

سخنگوی وزارت خارجه حکومت ایران روز جمعه در پاسخ به واکنش‌ها و محکومیت‌های کشورهای غربی و عراق گفت نیروهای امنیتی-نظامی حکومت ایران، حق دارند در برابر تهدیدهای امنیتی در «مبدا» اقدام کنند.

در روزهای گذشته، با گسترش و تشدید تظاهرات‌های ضدحکومتی در شهرهای کوچک و بزرگ ایران، از جمله در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان غربی، نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حملات گسترده موشکی-پهپادی به مناطق مرزی کردستان عراق انجام دادند. 

FARS NEWS AGENCY / AFP

در جریان حملات هوایی و زمینی سپاه پاسداران، شماری از نیرو‌های کرد و نیز افراد غیرنظامی، از جمله زنان و کودکانی که در منطقه بودند کشته و مجروح شدند.

این حملات هوایی و زمینی سپاه پاسداران با واکنش‌ آمریکا، بریتانیا، آلمان، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و خود عراق مواجه شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 دولت عراق سفیر جمهوری اسلامی در بغداد را فراخواند و کشورهای غربی و همین‌طور کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، حملات سپاه پاسداران را مصداق نقض حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی عراق دانستند.

وزارت خارجه بریتانیا نیز در بیانیه خود حملات موشکی-پهپادی سپاه پاسداران به مناطق مرزی کردستان عراق را نشانگر الگوی ثابت جمهوری اسلامی برای بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه عنوان کرد.

در همین حال، قرارگاه «حمزه سیدالشهدا» نیروی زمینی سپاه پاسداران روز گذشته تهدید کرد حملات سپاه که از روز شنبه این هفته شروع شده ادامه خواهد داشت. در جریان حملات روز چهارشنبه دست‌کم ۱۲ تن کشته شدند.