دولت آمریکا کشته شدن شهروندش در حملات سپاه را تایید کرد

اورشلیم‌پست از قول یکی از مقام‌های وزارت خارجه آمریکا نوشت که به‌دلیل ملاحظات مربوط به حفظ حریم خصوصی افراد نمی‌توان اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر کرد

روزنامه اورشلیم‌پست با انتشار خبری در روز پنجشنبه، ۲۹ سپتامیر ۲۰۲۲، از قول ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا، نوشت که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، کشته شدن یکی از شهروندهای این کشور در جریان حملات موشکی روز چهارشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اقلیم کردستان را تایید می‌کند. 

اورشلیم‌پست در ارتباط با این موضوع نوشت این مقام دولت ایالات متحده آمریکا به این روزنامه اسرائیلی گفت که به‌دلیل ملاحظات مربوط به حفظ حریم خصوصی افراد نمی‌تواند اظهارنظر بیشتری در این‌باره داشته باشد. 

حملات توپخانه‌ای و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اقلیم کردستان عراق، که از روز شنبه هفته جاری آغاز شده است، روز چهارشنبه، ۶ مهر ۱۴۰۱، با ورود نیروی زمینی سپاه ابعاد گسترده‌تری پیدا کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پیوند با این موضوع، خبرگزاری فرانسه به‌نقل از وزارت بهداشت اقلیم کردستان عراق نوشت که در حمله پهپادی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران به شمال عراق در روز چهارشنبه، دست‌کم ۹ نفر کشته و ۳۲ نفر نیز مجروح شدند. 

همزمان با انتشار این خبر، برخی منابع نیز از کشته شدن یک شهروند ایالات متحده آمریکا در این حملات خبر دادند. شبکه خبری ایران‌اینترنشنال مدعی شد که، بر اساس اطلاعاتی که به‌صورت اختصاصی به‌دست این شبکه خبری رسیده است، نام این شهروند آمریکایی عمر محمودزاده است که از دهه ۱۹۹۰ در خاک ایالات متحده آمریکا زنده می‌کرده است. 

خبرگزاری رویترز شامگاه چهارشنبه در گزارشی به‌نقل از بیانیه وزارت خارجه آمریکا نوشت حملات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به مناطق کردنشین عراق غیرقابل توجیه است و ایالات متحده آمریکا ضمن محکوم کردن آن اظهارات تهدیدآمیز جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ادامه دادن این حملات را نیز محکوم می‌کند؛ موضعی که مشابه موضع رسمی وزارت خارجه دولت بریتانیا بود. 

در بیانیه وزارت خارجه بریتانیا، حکومت ایران متهم شده است که با بمباران بی‌رویه شهر‌های کردنشین، به زیرساخت‌های غیرنظامی آسیب زده و در جریان این حملات، شماری از غیرنظامیان را کشته است.