ترامپ به فهرست ۴۰۰ ثروتمند آمریکایی مجله فوربز بازگشت

دارایی خالص رئیس‌‌جمهوری سابق آمریکا در طول یک سال بیش از نیم میلیارد دلار افزایش یافته است

ثروت ترامپ طی سال‌های ۲۰۲۲-۲۰۲۱ از ۲.۵ میلیارد دلار به ۳.۲ میلیارد دلار افزایش یافته است‌ـ Allison Joyce/Getty Images via AFP

دونالد ترامپ بار دیگر یکی از اعضای باشگاه ثروتمندترین آمریکایی‌های مجله فوربز شد و پس از افول سال ۲۰۲۱، دوباره به فهرست ۴۰۰ شهروند آمریکایی ثروتمند برتر این مجله پیوست.

این مجله روز دوشنبه [۲۶ سپتامبر (۳ مهر)] این خبر را اعلام و خاطرنشان کرد که ثروت ترامپ طی سال‌های ۲۰۲۲-۲۰۲۱ از ۲.۵ میلیارد دلار به ۳.۲ میلیارد دلار افزایش یافته است.

با این حال، تحریریه فوربز به پرونده قضایی کلاهبرداری کلانی نیز اشاره کردند که رئیس‌جمهوری سابق با آن مواجه است، و اگر به صدور حکمی علیه او بینجامد، ارزش اندوخته‌های او را تهدید می‌‌کند.

تحریریه فوربز نوشت: «دادستان کل نیویورک هفته گذشته با طرح شکایتی ۲۵۰ میلیون دلاری علیه دونالد ترامپ، این غول معاملات ملکی را به کلاهبرداری مالی از طریق دروغ گفتن در مورد ارزش دارایی‌هایش متهم کرد. اما اشتباه نشود، ترامپ بسیار ثروتمند است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترامپ مدت‌ها از موفقیتش در تجارت دم زده است، حتی در سال‌های اخیر که با افزایش اتهام‌ها روبرو بوده است مبنی بر اینکه ارزش دارایی‌هایش را به‌منظور پرداخت مالیات و دریافت وام، افزایش یا کاهش داده است. او مدت‌ها این اتهام‌ها را که در سال ۲۰۱۹، با شهادت وکیل سابقش، مایکل کوهن، در مقابل کمیته نظارت مجلس نمایندگان، قوت گرفت، رد کرده است.

لتیشا جیمز، دادستان کل نیویورک، اعلام کرد که دفتر او شکایتی مدنی علیه سازمان ترامپ، شخص ترامپ، و نیز سه تن از فرزندان بزرگسال او طرح خواهد کرد. این شکایت کلان خواستار برکناری ترامپ‌ها از مدیریت شرکتشان و منع این خانواده از فعالیت‌های تجاری آتی در ایالت نیویورک [به مدت پنج سال] است. این شکایت همچنین خواستار اخذ ۲۵۰ میلیون دلار در رابطه با اتهام سودهای غیرقانونی است.

جیمز در نشستی مطبوعاتی‌ برای اعلام این شکایت گفت: «دونالد ترامپ به‌دروغ میلیاردها دلار دارایی خالص خود را افزایش داد تا به‌ناحق خود را ثروتمند کند و نظام، و در نتیجه همه ما، را فریب دهد.»

وکیل ترامپ این شکایت را «فقط معطوف به پیشبرد برنامه سیاسی دادستان کل» خواند.

آلینا هبا گفت: «اطمینان داریم که دستگاه قضایی ما این سوء‌استفاده بی‌محابا از قدرت را برنخواهد تابید و مشتاقیم که از موکل خود در برابر تک‌تک ادعاهای بی‌اساس دادستان کل دفاع کنیم.»

دارایی خالص رئیس ‌جمهوری [سابق آمریکا] مدت‌ها منبع مباهات شخصی این غول ۷۶ ساله صنعت هتل‌داری بوده است و در طول رقابت‌های ریاست‌جمهوری خود در سال ۲۰۱۶، به‌کرات این مسئله را به رخ کشیده بود که بودجه کارزار انتخاباتی‌اش را خودش تامین می‌کند. در آن زمان، کارزار انتخاباتی‌اش و کمیته اقدام‌های سیاسی (PAC) مرتبط با آن کمک‌های مالی زیادی از اهداکنندگان خصوصی جمع‌آوری کردند، و همچنان به این کار ادامه می‌دهند.

© The Independent

بیشتر از جهان