«درآمد میلیون‌ها دلاری ایوانکا و جرد در دوران ریاست جمهوری ترامپ»

براساس یک گزارش مالی، دختر و داماد رئیس‌جمهوری پیشین، بین ۱۷۲ تا ۶۴۰ میلیون دلار به جیب زده‌اند

ایوانکا ترامپ، دختر رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و همسرش جرد کوشنر - Drew Angerer / AFP

بنا بر گزارش تحلیلی یک گروه دیدبان دولتی، جرد کوشنر و ایوانکا ترامپ در دوره خدمت در کاخ سفید به عنوان مشاوران دونالد ترامپ تا حدود ۶۴۰ میلیون دلار درآمد جانبی داشته‌اند.

بر اساس تحلیل گزارش مالی منتشر شده توسط گروه اخلاق و مسئولیت شهروندی در واشنگتن، دختر و داماد رییس جمهوری پیشین، در دوران چهار ساله ریاست جمهوری او، بین ۱۷۲ تا ۶۴۰ میلیون دلار به جیب زده‌اند.

این دو در طول دوره خدمت در دولت، درآمد عمومی نداشتند و بر اساس گزارش‌ها از سمت‌های معمول خود در شرکت‌هایشان کناره گرفته بودند. بدین‌ترتیب، این درآمد هنگفت‌ زنگ هشدار را برای قانون‌گذاران و گروه‌های اخلاق‌گرا به صدا درآورده و آنان را نسبت به اتهام معامله‌های گسترده اعضای خانواده آقای ترامپ با یکدیگر و ثروت‌اندوزی‌شان در دوره ریاست جمهوری‌ او حساس کرده است.

بر اساساین گزارش، سهام ایوانکا ترامپ در هتل ترامپ واقع در واشنگتن دی‌سی- که به قول شبکه کرو «منشأ اعمال نفوذ در دولت ترامپ» بود- از سال ۲۰۱۷ تا کنون برایش بیش از ۱۳ میلیون دلار عایدی داشته است. بنابراین گزارش، او یک سال پس از آنکه رسماً به دولت اعلام کرد فعالیت نام تجاری هم‌نام خودش متوقف شده است، یک میلیون دلار از آن سود برد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هم‌چنین طبق این گزارش درخواست‌های ایوانکا ترامپ برای گرفتن مجوز واردات نام‌های تجاری خارجی در دوره ریاست جمهوری پدرش «شاید بزرگ‌ترین دستاورد او بوده است.»

دو ماه پس از انتخاب پدرش به ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶، روسیه مجوز واردات دو نام تجاری‌ خود را به اسم ایوانکا ترامپ احیا کرد.

در سال ۲۰۱۷ او پس از صرف شام با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهوری چین در عمارت مارالاگوی پدرش، مجوز اولیه را برای واردات سه نام تجاری چینی به دست آورد. آن تأییدیه اولین مجوز از مجموع بیست تا سی مجوز واردات نام‌های تجاری خارجی بود که ایوانکا در طول دوره خدمت پدرش کسب کرد.

در اکتبر ۲۰۱۸، سه ماه پس از آنکه ایوانکا ترامپ اعلام کرد فعالیت نام تجاری‌اش را متوقف کرده، مجوز واردات ۱۶ نام تجاری از جمله دستگاه‌های رأی‌گیری را از دولت چین گرفت.

آقای کوشنر سهام‌داری‌ خود در شرکت سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات کادر به همراه برادرش جاشوا را رد نکرد، اگرچه همسرش ایوانکا در مدیریت طرح دولتی «حیطه فرصت» دست داشت، طرحی که شرکت کادر از آن بهره‌مند می‌شد. طبق اعلام شبکه کرو، در آغاز فعالیت دولت ترامپ، ارزش سهام ‌آقای کوشنر در کادر بین ۵ تا ۲۵ میلیون دلار برآورد می‌شد.

بر اساس افشاگری‌های اخیر، این زوج در سال پایانی دولت ترامپ دست کم ۲۴ میلیون دلار به جیب زده‌اند. ساختن زمین‌های گلف در بالی و دوبی و هتل در شهر نیویورک از جمله زمینه‌های محبوب این زوج برای فعالیت‌های آینده بوده است.

آقای کوشنر مؤسس مجموعه هلدینگ کوشنر بی‌وی‌آی واقع در جزایر ویرجین بریتانیا است. ساختمان پاک در نیویورک به ارزش بیش از ۲۵ میلیون دلار از جمله دارایی‌های او است.

ایندیپندنت از نماینده آقای کوشنر خواسته است تا در این زمینه توضیح دهد.

© The Independent

بیشتر از جهان