ملاقات وزیران خارجه آمریکا و ده کشور عرب در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل

بلینکن: «ما برای برقراری صلح پایدار در یمن، مقابله با چالش‌های ناشی از ایران و مقابله با ناامنی غذایی تلاش می‌کنیم»

شورای همکاری خلیج فارس، متشکل از بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی است- عکس از حساب رسمی وزارت خارجه عربستان سعودی در توییتر

وزیران خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، ایالات متحده آمریکا، مصر، اردن، عراق و یمن، روز جمعه ۲۳ سپتامبر ملاقات کردند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده در این دیدار به سفر دو ماه پیش جو بایدن به جده اشاره کرد و گفت که رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در این دیدار بر اهمیت منطقه خاورمیانه برای آمریکا تاکید کرد.

بلینکن گفت: «ما برای حل چالش‌های مشترک منطقه‌ای و جهانی همکاری می‌کنیم.»

او همچنین در این دیدار که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد، گفت: «ما از جمله برای برقراری صلح پایدار در یمن، مقابله با چالش‌های ناشی از فعالیت‌های ایران و مقابله با ناامنی غذایی تلاش می‌کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر خارجه آمریکا بر تعهد واشنگتن در قبال شرکای ایالات متحده در خاورمیانه تاکید کرد و گفت که در همین راستا آمریکا «دارای برنامه‌های گسترده و عمیق همکاری است.»

وزارت خارجه کویت در بیانیه‌ای گفت که در این نشست درباره تقویت شراکت استراتژیک، همکاری نزدیک در امور سیاسی، امنیتی و اقتصادی و مقابله با تهدیدهای مشترک مذاکره شد.

وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای گفت که وزیران شرکت‌کننده در این نشست درباره مسائل متعدد منطقه‌ای و جهانی گفت‌وگو کردند، که مهمترین آنها تقویت امنیت و همکاری در منطقه خاورمیانه بود.

شورای همکاری خلیج فارس، متشکل از بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی است و مقر آن در ریاض قرار دارد.

بیشتر از جهان