راهبرد عربستان سعودی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای اعلام شد

به‌گفته شاهزاده محمد بن‌سلمان، راهبرد مورد نظر به‌وسیله خلاقیت و انرژی شهروندهای عربستان سعودی هدایت می‌شود

شاهزاده محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، از راهبرد بازی‌های ملی و بازی‌های ورزشی رایانه‌ای رونمایی کرد. به‌گزارش الشرق الاوسط، این اقدام ولیعهد عربستان سعودی، شروع دوران جدیدی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای و تبدیل پادشاهی سعودی به یکی از قطب‌های این حوزه به‌حساب می‌آید.

به‌گفته شاهزاده محمد بن‌سلمان، راهبرد مورد نظر به‌وسیله خلاقیت و انرژی شهروندهای عربستان سعودی هدایت می‌شود و این رویکرد در قلب راهبرد مربوط به بازی‌های ملی و بازی‌های ورزشی رایانه‌ای قرار دارد.

الشرق الاوسط در این مورد نوشت این امر عربستان سعودی را برای دستیابی به اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰، که تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور و همچنین ایجاد شغل‌های جدید در بخش‌های مختلف، از جمله صنعت سرگرمی و بازی‌سازی، را مد نظر دارد کمک قابل توجهی خواهد کرد.

راهبرد اعلام شده از سوی ولیعهد عربستان سعودی سه هدف اساسی دارد که به‌طور مستقیم بر شهروندهای عربستان سعودی، بخش خصوصی و بازی‌سازها و طرفدارهای بازی‌های رایانه‌ای تاثیر می‌گذارد. الشرق الاوسط همچنین تاکید کرد که این راهبرد، به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم، باعث می‌شود تا تولید ناخالص داخلی عربستان سعودی رشدی معادل بیش از ۱۳ میلیارد دلار را تجربه کند.

راهبرد مورد نظر همچنین می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به ایجاد ۳۹ هزار شغل جدید منجر شود.

همانطور که پیش از این نیز به آن اشاره شد، این راهبرد در جهت چشم‌انداز ۲۰۳۰ قرار دارد و به گسترش صنعت بازی‌سازی در جهان کمک بسزایی خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در این زمینه، مجریان این راهبرد جدید عربستان سعودی بر این باورند که بازی‌های رایانه‌ای، خاصه بازی‌های ورزشی، بیشترین میزان رشد را خواهند داشت و انتظار می‌رود که ارزش مالی آن تا سال ۲۰۲۳ به ۲۰۰ میلیارد دلار برسد.

از دیگر دستاوردهای این راهبرد تغییر موقعیت جهانی عربستان سعودی نیز هست. کارشناسان می‌گویند عربستان سعودی به‌واسطه اجرای این راهبرد به مرکزی برای پیوند فرهنگ‌های کشورهای شرقی و غربی جهان تبدیل خواهد شد.

بیشتر از جهان