پیام تبریک سران کشورها به شاه چارلز سوم

ولادیمیر پوتین از اولین رهبرانی بود که پادشاهی چارلز سوم را به او تبریک گفت

پس از آن‌که شاه چارلز سوم اعلامیه انتصابش به‌ سمت پادشاه بریتانیا را امضا کرد، سران برخی از کشورها بلافاصله پیام‌های تبریک خود را برای او ارسال کردند.

یکی از اولین پیام‌های تبریک ارسال شده به شاه چارلز سوم از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه بود. سفارت روسیه در لندن در توییتر اعلام کرد که ولادیمیر پوتین به پادشاه جدید بریتانیا به سلطنت رسیدن را تبریک گفته است. در بیانیه پوتین آمده است: «لطفا تبریک صمیمانه من را برای به قدرت رسیدن خود بپذیرید. برای جناب‌عالی آرزوی موفقیت، سلامتی و بهترین‌ها را دارم.»

پوتین پیش از این نیز در پیامی درگذشت ملکه را به شاه چارلز تسلیت گفته بود، اما گفته می‌شود که قصد حضور در مراسم خاکسپاری ملکه را ندارد.

در پیام دیگری، پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی به پادشاه بریتانیا تبریک گفتند. به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور برای چارلز سوم، پادشاه جدید بریتانیا، آرزوی موفقیت و سعادت کردند. رهبران عربستان در پیامشان همچنین روابط بین دو کشور را ستودند و بر تمایل خود برای همکاری دوجانبه تاکید کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رهبران امارات متحده عربی نیز پیام تبریکی برای پادشاه چارلز ارسال کردند. شیخ محمد بن زاید آل نهیان، حاکم امارات متحده عربی در پیامی به چارلز سوم به سلطنت رسیدنش را تبریک گفت. شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، نیز پیام تبریک مشابهی را به پادشاه چارلز ارسال کرد.

در پیام تبریک دیگری، دالایی لاما به پادشاه چارلز سوم نامه نوشت. دالایی لاما در نامه خود تاکید کرد: «اطمینان دارم که این مسئولیت بزرگ را با مهربانی و خدمت به دیگران انجام خواهید داد. از آنجایی که افتخار دارم اعلیحضرت را به‌عنوان یک دوست، عزیز و محترم بشمارم، برای من مایه خوشحالی است که ببینم شما پادشاه بریتانیا اعلام شده‌اید. برای شما در مواجهه با چالش‌های پیش رو، تحقق امیدها و آرزوهای مردم انگلیس و کمک به ایجاد جهانی صلح‌آمیزتر آرزوی موفقیت دارم.»

شاهزاده چارلز ۷۴ ساله که از حدود سه‌ سالگی ولیعهد پادشاهی بریتانیا بود، پس ‌از گذراندن ۷۰ سال با ‌عنوان وارث تاج‌و‌تخت -که طولانی‌ترین دوره ولیعهدی در تاریخ بریتانیا محسوب می‌شود- بر تخت سلطنت نشست. او روز جمعه، یک روز پس از درگذشت مادرش، در نخستین سخنرانی تلویزیونی‌اش به‌عنوان پادشاه با ملتی که سوگوار درگذشت ملکه الیزابت‌اند، سخن گفت.

پادشاه جدید بریتانیا در سخنرانی‌اش، با اشاره به اندوه عمیقش از درگذشت ملکه الیزابت دوم، گفت: «ملکه، مادر عزیزم، در طول زندگی‌اش الهام‌بخش من و خانواده‌ام بود.» او همچنین خطاب به مردم کشورش گفت: «امروز عهدی را که مادرم با شما بسته بود، تجدید می‌کنم.»

 

بیشتر از جهان