جان کربی:‌ به توافق هسته‌ای با حکومت ایران نزدیک نیستیم

دولت بایدن می‌خواهد مطمئن شود که در صورت شکست قطعی مذاکرات، گزینه‌های موجود دیگری برای جلوگیری از دست‌یابی حکومت ایران به تسلیحات اتمی وجود دارد

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، در آخرین موضع‌گیری خود در قبال مذاکرات احیای برجام گفت در حال حاضر، به‌ اندازه گذشته، به توافق هسته‌ای با حکومت ایران نزدیک نیستیم.

این موضع‌گیری سخنگوی شورای امنیت «کاخ سفید» در حالی مطرح می‌‌شود که بیش از یک هفته از پاسخ دوم حکومت ایران به طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا و نظرات آمریکا برای احیای موافق‌نامه برجام می‌گذرد و تا روزهای پیش از آن، خوش‌بینی‌های زیادی به‌دست‌یابی به یک توافق با حکومت ایران وجود داشت.

خبرگزاری رویترز شامگاه پنج‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ به‌نقل از سخنگوی شورای امنیت «کاخ سفید» نوشت دولت جو بایدن، رئيس‌جمهوری آمریکا، همچنان تلاش می‌کند که به یک توافق هسته‌ای با حکومت ایران برسد، اما برای ابد منتظر نمی‌ماند و صبرش همیشگی نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌ گفته سخنگوی شورای امنیت «کاخ سفید»، دولت بایدن می‌خواهد مطمئن شود که در صورت شکست قطعی مذاکرات، گزینه‌های موجود دیگری برای جلوگیری از دست‌یابی حکومت ایران به تسلیحات اتمی وجود دارد.

جان کربی، جمعه هفته گذشته نیز در نخستین واکنش به پاسخ دوم حکومت ایران به طرح پیشنهادی اروپا، بار دیگر تاکید کرد که تمامی گزینه‌ها در برابر حکومت ایران همچنان روی میز است.

موضع‌گیری روز پنج‌شنبه سخنگوی شورای امنیت «کاخ سفید» در آستانه برگزاری نشست هفته آینده شورای حکام «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» صورت می‌گیرد.

روز پنج‌شنبه نیز کلر لژاندر، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، در یک نشست خبری گفت فرانسه با متحدان خود در حال رایزنی است تا پیش از برگزاری جلسه شورای حکام آژانس به یک نتیجه و جمع‌بندی مشخص در قبال ایران برسد.