ترامپ: بایدن دشمن ملت است

پیش از این بایدن، ترامپ را تهدیدی برای دموکراسی آمریکا توصیف کرده بود

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده آمریکا، روز شنبه جو بایدن را دشمن ملت معرفی کرد. پیش از این بایدن، ترامپ را تهدیدی برای دموکراسی آمریکا توصیف کرده بود.

ترامپ در جریان سخنرانی در یک تجمع انتخابات میان‌دوره‌ای در پنسیلوانیا و با اشاره به سخنرانی اخیر بایدن گفت: «جو بایدن این هفته به فیلادلفیا آمد و خشن‌ترین، نفرت‌بارترین و تفرقه‌انگیز‌ترین سخنرانی یک رئیس‌جمهوری آمریکا را ایراد کرد.»

رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده افزود: «بایدن به ۷۵ میلیون شهروند و شاید دقیق‌تر بگوییم ۷۵ تا ۱۵۰ میلیون نفر به‌عنوان تهدید دموکراسی و دشمنان ملت، توهین کرد. تو دشمن ملت هستی.»

جو بایدن روز پنجشنبه اول سپتامبر و در جریان یک سخنرانی در فیلادلفیا، ترامپ و هوادارانش را به «افراط‌گرایی» متهم کرد و از شهروندان آمریکایی خواست که در انتخابات میان‌دوره‌ای «افراط‌گرایی را طرد کنند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا همچنین روند رویدادها در این کشور را «غیرعادی» توصیف کرد و گفت حزب جمهوری‌خواه تحت سلطه ترامپ و هوادارانش قرار گرفته است.

جو بایدن این وضعیت را تهدیدی علیه ایالات متحده آمریکا خواند.

دونالد ترامپ اما در جریان سخنرانی در پنسیلوانیا همچنین یورش ماموران اف‌بی‌آی به خانه شخصی‌اش در فلوریدا را «واقعه‌ای شرم‌آور و بی‌سابقه در تاریخ ایالات متحده» توصیف کرد و گفت: «می‌گویند دنبال اسنادی‌اند که درست طبقه‌بندی نشده است. بعد می‌آیند و همین اسناد را بر زمین می‌ریزند و از آن‌ها عکس می‌گیرند. طوری وانمود می‌کنند که گویا من مدارک را روی زمین ریخته‌ام.»

محبوبیت جو بایدن در آستانه انتخابات میان دوره‌ای مجلس نمایندگان ایالات متحده به شدت کاهش یافته است. جمهوریخواهان، حزب دموکرات را به سوءاستفاده از پرونده‌های مرتبط با ترامپ برای دستکاری افکار عمومی در انتخابات پیش رو متهم می‌کنند.

بیشتر از جهان