زنان مجرد بدون فرزند ثروتمندتر می‌شوند

زنان شاغل چه در دوران بارداری و چه پس از زایمان، با «جریمه مادری» مجازات می‌شوند

زنان مجردی که تصمیم می‌گیرند فرزندی نداشته باشند، ازنظر مالی از مردان مجرد بدون فرزند موفق‌تر‌ند - Canva

بر اساس تحقیقات جدید، چشم‌پوشی از ازدواج و بچه‌دار شدن برای زنان آمریکایی نسبت به مردان بازدهی بیشتری دارد.

بررسی‌های یک بانک آمریکایی نشان داد زنان مجردی که تصمیم می‌گیرند فرزندی نداشته باشند، ازنظر مالی از مردان مجرد بدون فرزند موفق‌تر‌ند.

به گزارش بلومبرگ، در سال‌های اخیر گروه رو به رشدی از زنان، مادر شدن را به تعویق می‌اندازند یا به‌طور کامل کنار می‌گذارند. در نتیجه، بسیاری از آن‌ها در حرفه خود بیشتر از نسل‌های قبلی پیشرفت می‌کنند و وارد مرزهای جدیدی از ثروت می‌شوند.

طبق تحقیقات جدید بانک فدرال رزرو سنت لوئیس، متوسط ثروت زنان مجرد بدون فرزند در سال ۲۰۱۹ حدود ۶۵ هزار دلار بوده است، درحالی‌که مردان مجرد و بدون فرزند ۵۷ هزار دلار ثروت داشتند. برای مادران مجرد، این رقم تنها هفت هزار دلار بود.

حتی قبل از همه‌گیری کووید-۱۹، والد شدن در حال از دست دادن جذابیتش بود و به‌نظر می‌رسد که ناملایمات و سختی‌های ناشی از همه‌گیری، این روند را تسریع کرد. مطالعه‌ای در مرکز تحقیقات پیو در سال گذشته نشان داد که ۴۴ درصد از آمریکایی‌های ۱۸ تا ۴۹ ساله که فرزندی ندارند، می‌گویند که خیلی احتمال ندارد یا اصلا احتمال ندارد که روزی بارور شوند، این آمار افزایشی ۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸ داشته است.

نرخ زادوولد در ایالات متحده در ۳۰ سال گذشته کاهش یافته است، زیرا افراد در سنین بالاتر ازدواج می‌کنند و بچه‌دار شدن را به تعویق می‌اندازند. در سال ۱۹۹۰ حدود ۷۱ تولد در سال، به ازای هر هزار زن ۱۵ تا ۴۴ ساله وجود داشت که طبق تجزیه‌وتحلیل اداره سرشماری آمریکا، تا سال ۲۰۱۹ این تعداد به ۵۸ تولد کاهش یافت. درعین ‌حال، سهم زنان ۲۵ تا ۳۴ ساله‌ای که بچه‌دار نمی‌شوند در سال ۲۰۱۸، طبق آخرین آمار موجود در داده‌ها که به سال ۱۹۷۶ بازمی‌گردد، رکورد زد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بسیاری از کارشناسان افزایش هزینه‌های تشکیل خانواده را یک عامل مهم در تصمیم آمریکایی‌ها برای داشتن فرزندان کمتر یا نداشتن فرزند می‌دانند. بر اساس گزارش موسسه بروکینگز که محاسبات دولتی را برای تعدیل روندهای تورم اقتباس کرده و حدود ۲۶ هزار دلار به آن افزوده است، هزینه‌های تربیت فرزند تازه متولد‌ شده در سال ۲۰۱۵ تا ۱۵ سالگی حدود ۳۱۰ هزار و ۶۰۵ دلار برآورد می‌شود. این پیش‌بینی شامل هزینه تحصیل در دانشگاه نمی‌شود.

هزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. چندین مطالعه نشان داده‌اند که زنان شاغل چه در دوران بارداری و چه پس از زایمان، با «جریمه مادری» مجازات می‌شوند.

در تحقیقات قبل از همه‌گیری، جولی کاشن، مدیر عدالت اقتصادی زنان در اندیشکده بنیاد قرن، میزان این جریمه را ۱۵ درصد از درآمد سالانه برای هر کودک زیر پنج سال تعیین کرد. همچنین مادران سیاه‌پوست و لاتین‌تبار باری سنگین‌تر از همتایان سفیدپوست خود بر دوش می‌کشند.

کاشن می‌گوید: «بچه‌دار شدن عواقبی برای درآمد شما دارد. کل هدف جنبش زنان این است که انتخاب‌ها را برای زنان به حداکثر برساند تا هر انتخابی عملی باشد. درآمد نباید چیزی باشد که این را دیکته کند که در حال حاضر کاملا چنین است.»

ملیسا کرنی، استاد اقتصاد در دانشگاه مریلند، معتقد است که تغییرات فرهنگی همچنین باعث می‌شوند که زنان مادر شدن را به تاخیر بیندازند یا از آن چشم‌پوشی کنند. آمریکایی‌هایی که در دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ خود در ابتدای سال‌های جوانی بودند، با مجموعه‌ای از هنجارهای متفاوت در مورد فرزندپروری و زنان شاغل بزرگ شدند.

کرنی که همچنین مدیر گروه استراتژی اقتصادی آسپن و مادر سه فرزند است، می‌گوید: «به نظر می‌رسد اولویت‌های مردم تغییر کرده است. لزوما این نیست که مردم کمتر ترجیح می‌دهند که بچه داشته باشند، یا اینکه بچه‌دار شدن خیلی گران‌تر یا وقت‌گیرتر باشد. این شیوه‌ای است که این دو امر برای این نسل در مقابل نسل‌های پیشین با هم در تعامل‌اند.»

 

بیشتر از زندگی