تسهیلات امارات متحده عربی برای مسافران جام جهانی قطر

دارندگان «کارت هایا»، با پرداخت ۲۷ دلار، می‌توانند ویزای چندبار ورود امارات متحده عربی برای ۹۰ روز دریافت کنند

عربستان سعودی نیز هفته پیش تسهیلات مشابه‌ای برای علاقه‌مندان فوتبال در نظر گرفت - Mustafa ABUMUNES / AFP

در آستانه شروع رقابت‌های جام جهانی فوتبال در قطر، مقام‌های امارات متحده عربی اعلام کردند تسهیلات ویژه‌ای برای علاقه‌مندان فوتبال و گردشگرانی که برای تماشای بازی‌های جام جهانی از سراسر جهان به منطقه می‌آیند قائل می‌شوند.

بر اساس تصمیم وزارت خارجه امارات متحده عربی، تمامی کسانی که بلیط‌ رقابت‌های فوتبال جام جهانی قطر را تهیه کرده‌اند، می‌توانند با پرداخت ۱۰۰ درهم، معادل ۲۷ دلار آمریکا، برای روادید «چندبار ورود» به امارات متحده عربی اقدام کنند. این تسهیلات ویژه، از اول نوامبر امسال به‌مدت ۹۰ روز اجرا خواهد شد.

برآورد می‌‌شود حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر از سراسر جهان برای تماشای رقابت‌‌های جام جهانی به قطر بیایند.

شبکه خبری العربیه ماه گذشته، در گزارشی به‌نقل از برخی هتل‌داران دبی نوشت در حال حاضر شمار رزرو اتاق‌ها بیشتر شده است و انتظار می‌رود در طول رقابت‌های جام جهانی فوتبال، ظرفیت پذیرش هتل‌ها کامل شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی، به‌نقل از مقام‌های دولتی این کشور نوشت، این برنامه در چارچوب ابتکارهای امارات متحده عربی، با هدف حمایت از قطر در میزبانی جام جهانی فوتبال، انجام می‌شود.

عربستان سعودی نیز هفته پیش تسهیلات مشابه‌ای برای علاقه‌مندان فوتبال در نظر گرفت. گردشگران خارجی که به منطقه می‌آیند، می‌توانند از ۱۰ روز پیش از شروع بازی‌ها برای ویزای چندبار ورود عربستان سعودی اقدام کنند. اعتبار ویزای گردشگری عربستان سعودی، در طول بازی‌های جام جهانی، ۶۰ روز اعلام شده است.

بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال مردان، از ۳۰ آبان‌ تا ۲۷ آذرماه امسال در قطر برگزار می‌شود. 

این برای اولین بار است که یکی از کشورهای منطقه میزبان رقابت‌های بین‌المللی جام جهانی است.

بیشتر از ورزش