نیویورک‌تایمز: آمریکا از چند طریق به ایران پیام داده که به‌دنبال تشدید درگیری‌ها در سوریه نیست

سنتکام در بیانیه روز پنج‌شنبه خود شبه‌نظامیان وابسته به حکومت ایران را نیروهای «دشمن» نامید

حدود ۹۰۰ تن از نیروهای آمریکایی در سوریه حضور دارند - سنتکام

یک روز بعد از آن که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، گفت اگر لازم باشد نیروهای آمریکایی حملات بیشتر و گسترده‌تری را علیه شبه‌نظامیان وابسته به‌ حکومت ایران در سوریه به‌کار خواهند برد، روزنامه نیویورک‌‌‌‌تایمز در گزارشی نوشت دولت آمریکا از طریق کانال‌های خصوصی و علنی برای مقام‌های جمهوری اسلامی ایران پیغام فرستاده که قصد تشدید درگیری‌ها در منطقه را ندارد و تنها به‌دنبال حفظ منافع ایالات متحده است.

چند ساعت پیش از موضع‌گیری روز پنج‌شنبه بایدن، سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه، در بیانیه‌ای اعلام کرد در جریان درگیری نیروهای آمریکایی با «شبه‌نظامیان مرتبط با ⁧‫ایران» در شمال شرقی سوریه، چهار تن از نیروهای «دشمن»‬⁩ کشته و هفت «موشک‌انداز» آنها هدف قرار گرفت.

عملیات اخیر نیروهای آمریکایی در سوریه، در واکنش به حملات راکتی نیروهای وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به دو مرکز پشتیبانی ارتش آمریکا در شمال شرقی سوریه انجام شد.

در جریان حملات شبه‌نظامیان وابسته به حکومت ایران در سوریه، سه‌ تن از نیروهای آمریکایی به‌طور سطحی مجروح شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیویورک‌تایمز در بخش دیگری از گزارش بامداد شنبه خود نوشت حملات هفته گذشته به مراکز آمریکایی در سوریه، پیچیده‌تر از گذشته بودند و فرماندهان آمریکایی نگران بودند که ممکن است حملات ادامه داشته باشد.

درگیری‌های هفته پیش در شمال شرقی سوریه، میان نیروهای آمریکایی و شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در زمان بسیار حساسی رخ داده است.

به‌نوشته نیویورک‌تایمز، دو طرف در آستانه احیای توافق‌نامه «برجام» قرار دارند و هرگونه درگیری که منجر به کشته شدن شمار زیادی از طرف‌ها شود، مذاکرات هسته‌ای را از مسیر فعلی خود خارج می‌کند. 

در حدود ۹۰۰ تن از نیروهای آمریکایی در سوریه مستقرند. حضور نیروهای آمریکایی در منطقه این امکان و فرصت را به دست نیروهای نیابتی وابسته حکومت ایران یا سایر گروه‌ها نظامی و شبه‌نظامی فعال در سوریه قرار می‌دهد که اگر بتوانند در راستای منافع خود به نیروهای آمریکایی حمله کنند.

بیشتر از جهان