زلنسکی: ما در نهایت کریمه را آزاد خواهیم کرد

به گفته زلنسکی، جنگ در اوکراین با کریمه شروع شد و با کریمه هم تمام خواهد شد

در نشست مجازی «پلتفرم کریمه»، نمایندگانی از ۶۰ کشور جهان از جمله جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و اولاف شولز، صدراعظم آلمان حضور داشتند - Dimitar DILKOFF / AFP

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، روز سه‌شنبه وعده داد که نیروهای نظامی این کشور به ادامه نبرد با روسیه، تا پایان اشغال شبه‌جزیره کریمه و آزاد‌سازی این مناطق مصمم‌اند. به گفته زلنسکی، جنگ در اوکراین با کریمه شروع شد و با کریمه نیز پایان خواهد یافت.

رئیس جمهوری اوکراین روز سه‌شنبه اول شهریور ۱۴۰۱ در نشست دوم مجازی «پلتفرم کریمه» گفت: «اوکراین به اندازه کافی قوی و قدرتمند است که بتواند چشم‌انداز روشنی برای  برای کریمه اوکراین ارائه دهد»

زلنسکی وعده داد که نیروهای اوکراینی به نبردهای خود ادامه خواهند داد تا در نهایت آزادی و عدالت را برای تمامی آنهایی که قربانی سرکوب‌ها و تعرض‌های اشغال‌گران روسی بوده‌‌اند به ارمغان آوردند.

رئیس جمهوری اوکراین در بخش دیگری از صحبت‌‌های روز سه‌شنبه‌اش گفت «من می‌دانم که کریمه متعلق به اوکراین است و منتظر بازگشت ما است. من مایلم که همه شما بدانید که ما بازمی‌گردیم. ما باید در مبارزه با تجاوز روسیه پیروز شویم. به همین دلیل است که ما باید کریمه را آزاد کنیم.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نشست دوم «پلتفرم کریمه»، رهبران سیاسی و نمایندگانی از ۶۰ کشور مختلف جهان از جمله، آندژی دودا، رئیس جمهوری لهستان، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان حضور داشتند.

روز دوشنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی، به‌نقل از یکی از فرماندهان ارشد نیروهای اوکراینی، نوش از ابتدای تهاجم روسیه به این کشور دست‌کم ۹هزار سرباز اوکراینی جان خود را از دست دادند.

شبه‌جزیره کریمه، از سال ۲۰۱۴ در اشغال نیروهای نظامی روسیه است. طی هفته‌های گذشته، مناطق مختلفی از کریمه، هدف سلاح‌های دوربرد و پهپادها نیروهای اوکراینی قرار گرفته است.

هفته نامه نیوزویک روز سه‌شنبه در گزارشی نوشت افزایش حملات اخیر در شبه‌جزیره کریمه، موجب وحشت نیروهای روسی و افزایش اعتماد‌به‌نفس اوکراینی‌ها شده است.

بیشتر از جهان