پلیس کالیفرنیا از مردم خواست به گاوهای دریایی در حال جفت‌گیری دست نزنند

از مردم خواسته‌شده که به گله‌های گاوهای دریایی در حال جفت‌گیری نزدیک نشوند

مقامات ایالت فلوریدا در ایالات متحده این هفته یک درخواست عجیب از مردم داشته‌اند: هنگامی‌که گاوهای دریایی در حال رابطه جنسی هستند به آن‌ها دست نزنید.

اداره پلیس ساراسوتا این بیانیه مشترک با آزمایشگاه و آکواریوم دریایی موت را پس از مشاهده گروهی از مردم در نزدیکی ساحل جنوبی لیدو که در تلاش برای لمس گله‌ای از گاوهای دریایی در حال رابطه جنسی بودند، منتشر کرد.

 به گزارش نشریه بیزنس اینسایدر، پلیس در توییتی که توسط آزمایشگاه دریایی نیز به اشتراک گذاشته شد، گفت: «اگر گله گاو دریایی را در حال جفت‌گیری دیدید، آن‌ها را با احترام از دور تماشا کنید. دست نزنید. اگر یک گاو دریایی مضطرب/مرده دیدید، با خط تلفن اضطراری تماس بگیرید.»

این توییت شامل عکس‌هایی بود که نشان می‌داد چند گاو دریایی در نزدیکی خط ساحلی در آب‌های کم‌عمق در امتداد ساحل یکدیگر را در آغوش گرفته‌اند.

گاوهای دریایی پستانداران دریایی بزرگ و از گونه‌های نمادین فلوریدا هستند. در طول جفت‌گیری، در یک گروه بزرگ کنار هم جمع می‌شوند و گله جفت‌گیری شامل یک ماده است که توسط یک دوجین یا چند نر احاطه شده که توسط فرومون‌های ترشح شده از ماده به سمت او کشیده شده‌اند.

فصل جفت‌گیری، اغلب از ماه مارس تا نوامبر طول می‌کشد. گاوهای دریایی فلوریدا تحت حفاظت هر دو قانون فدرال و ایالتی هستند، اما مرگ‌ومیرهای اخیر باعث نگرانی برای این‌گونه شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس گزارش کمیسیون حفاظت از ماهی‌ها و حیات وحش فلوریدا، در سال گذشته ۱۱۰۱ گاو دریایی در فلوریدا جان باختند. این بزرگ‌ترین تلفات گاو دریایی بود که تاکنون در این ایالت ثبت شده است؛ تقریبا دو برابر میانگین پنج ساله. مقامات فدرال و ایالتی حیات وحش این مرگ‌ومیرها را به عنوان یک «رویداد غیرمعمول مرگ‌ومیر» طبقه‌بندی کرده‌اند که «نیازمند واکنشی فوری است.»

علل مرگ گاوهای دریایی شامل برخورد با قایق یا غرق شدن در سیل بندها می‌شد، اما رایج‌ترین عامل مرگ آن‌ها گرسنگی بود.

طبق گفته کمیسیون حفاظت از ماهی‌ها و حیات وحش فلوریدا، کیفیت پایین آب در تالاب منجر به رشد بی‌رویه جلبک‌های مضر و از بین رفتن گسترده علف‌های دریایی شده است: «شرایط زیست‌محیطی در بخش‌هایی از تالاب رودخانه ایندین همچنان نگران‌کننده است».

سه گروه حفاظت از سازمان حفاظت در ماه مه از سازمان حفاظت از محیط زیست شکایت کردند و مدعی شدند که کیفیت پایین آب باعث از بین رفتن گاو دریایی شده است. این شکایت می‌گوید که استانداردهای کیفیت آب رعایت نمی‌شود و تالاب رودخانه ایندین توسط تصفیه خانه‌های فاضلاب و رواناب کود و سایر عوامل آلوده شده است.

بیشتر از جهان