«چیتی‌چیتی بنگ‌بنگ» حراج شد

خریداران چندین هزار پوند هزینه خرید طرح‌ها و اشیای اصلی این فیلم بریتانیایی کردند

از دیگر اشیای فیلم که در حراجی ارائه شدند، مدل ماشینی پدالی از دهه ۱۹۶۰ بود که بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ پوند قیمت‌گذاری شده بود و در نهایت، به قیمت ۱۶۲۵ پوند فروش رفت- MGM Motion Picture

یکی از نقاشی‌های اصلی مربوط به فیلم «چیتی‌چیتی بنگ‌بنگ» (۱۹۶۸)‌ در یک حراجی به قیمت ۳۵۰۰ پوند فروش رفت. این نقاشی یکی از اختراع‌های عجیب‌و‌غریب این فیلم موزیکال محبوب بریتانیایی را نشان می‌دهد: وسیله‌ای برای آرایش سگ‌ها که در فیلم دیده می‌شود. این نقاشی اثر رولند امت، هنرمند فقید، است که در گوشه آن، توضیح‌هایی هم نوشته است که بر ارزش اثر افزوده‌ است.

 فیلم‌نامه «چیتی‌چیتی بنگ‌بنگ» را کن هیوز، کارگردان فیلم، همراه رولد دال، نوشته‌ است، نوشته‌ای شهیر و محبوب در بسیاری کشورها از جمله ایران.

البته فیلم بر اساس کتابی به همین نام از ایان فلمینگ، نویسنده رمان‌های جیمز باند، ساخته شد و هم فیلم و هم کتاب به فارسی ترجمه و دوبله شدند و سال‌ها در ایران محبوب بوده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نقاشی ۳۵۰۰ پوندی بخشی از اشیای مربوط به فیلم بود که روز شنبه ۲۲ مرداد در حراجی که شرکت اکس‌کالیبور برگزار کرد، به فروش رفتند.  قیمت این اثر بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ پوند تخمین زده شده بود، اما در عمل از آن فراتر رفت.

از دیگر اشیای فیلم که در حراجی ارائه شدند، مدل ماشینی پدالی از دهه ۱۹۶۰ بود که بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ پوند قیمت‌گذاری شده بود و در نهایت، به قیمت ۱۶۲۵ پوند فروش رفت.

البته برخی اشیا هم با قیمت‌های پایین‌تر عرضه شدند؛ مثلا طرحی چاپ‌نشده از رولند امت که ۶۰ تا ۸۰ پوند قیمت‌گذاری شده بود و در نهایت ۱۷۵ پوند فروخته شد. از دیگر اشیایی که به فروش رفتند، می‌توان به عکسی سیاه و سفید اشاره کرد که ستاره‌های اصلی فیلم همچون دیک ون دایک، سالی آن هاوز، هدر ریپلی و آدریان هال آن را امضا کرده بودند. این عکس ۱۰۰ تا ۱۵۰ پوند قیمت‌گذاری شده بود، اما به قیمت ۳۸۰ پوند به فروش رفت.

برخی اشیای گران‌تر هم خریداری پیدا نکردند، مثلا مدلی از کلبه شناور فیلم که با چوب، شیشه و آهن ساخته شده بود و با قیمت ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ پوند گرانبهاترین شی حراجی بود.

بیشتر از فیلم