حراج نامه عاشقانه توپاک شکور به مدونا

نامه توپاک به منظور به هم زدن دوستی‌اش با مدونا با قیمت ۱۲۵ هزار دلار حراج شد

AFP

نامه عاشقانه‌ای که مَدونا از دوست پسر سابقش و رپر مشهور، توپاک شَکور، دریافت کرده بود، به حراج گذاشته شد.

این نامه خصوصی، یکی از مجموعه اقلام شخصی مدونا شامل تعدادی نوار کاست، و بُرِسی همراه با چند تار موی مَدونا است که توسط دوست سابق این خواننده، دارلین لوتز به حراج گذشته شده بود.

مزایده بر سر نامه عاشقانه‌ای که در سال ۱۹۹۵ و یک سال قبل از مرگ  توپاک در زندان نوشته شده بود، ژوئیه ۲۰۱۷ به صد هزار دلار رسیده بود. آن زمان مدونا یک حکم دادگاه اضطراری علیه حراجی «گوتا هِیو راک اَند رول» ارائه کرد.

سال ۲۰۱۶ مَدونا موفق شده بود به طور موقت جلوی حراج ۲۲ قلم از لوازم شخصی‌اش را بگیرد. او آن زمان به یکی از دادگاه های نیویورک گفته بود که شهرت «مانع از حق من برای حفظ حریم شخصی‌ام، از جمله حفاظت از لوازم کاملا خصوصی‌ام نمی‌شود».

اما اقامه دعوی این موسیقیدان علیه خانم لوتز بعدها توسط قاضی جِرالد لیبوویتس در دادگاه رد شد.

قاضی لیبوویتس  گفته بود که محدودیت قانونی برای باز پس گرفتن اقلام حراج شده سپری شده و حکم داد که مدونا با هدف قرار دادن خانم لوتز، عملکرد قانونی‌اش را به مسیر نادرستی هدایت کرده است. خانم لوتز یک دلال آثار هنری در نیویورک است که تا پیش از به هم خوردن روابطش با مدونا، به او در جمع‌آوری یک مجموعه هنری کمک می‌کرده است.

این ستاره ادعا می‌کند که نمی‌دانسته خانم لوتز این نامه را در اختیار دارد تا این‌که خبر حراج آنلاین را شنیده است.

در حکم قاضی لیبوویتس آمده است که مدونا و خانم لوتز سال ۲۰۰۳ بر سر یک اثر هنری با یکدیگر به مشکل برخوردند و یک سال بعد بر سر این اختلاف نظر به صورت قانونی به توافق رسیدند. به دنبال این توافق مدونا توافقی امضا کرد و اعلام کرد که در آینده هیچ ادعایی علیه دوست سابقش مطرح نخواهد کرد. 

لوتز، که از سرطان سینه جانِ سالم بدر برده است، بخشی از درآمد حاصل از این حراج‌ها را به  breastcancer.org اهداء می کند.

این حراج آنلاین ۱۷ ژوئیه آغاز خواهد شد.

© The Independent

بیشتر از زندگی