استقبال حامیان حکومت ایران از حمله به سلمان رشدی ادامه دارد

نماینده مجلس شورای اسلامی: اگر حمله به رشدی به طور مستقیم کار حکومت ایران باشد، نشان «اثبات قدرت ایران اسلامی» است

یک روز بعد از حمله به سلمان رشدی، نویسنده رمان «آیه‌های شیطانی»، در آمریکا، واکنش‌های جهانی به این حمله ادامه دارد.

در حالی که مقام‌های سیاسی بسیاری از کشورهای جهان، در کنار چهره‌های ادبی و هنرمندان، به‌طور گسترده‌ حمله روز گذشته در ایالت نیویورک را محکوم کردند، مقام‌‌ها و مسئولان فعلی یا پیشین حکومت ایران، یا سکوت کرده‌اند یا ضمن دفاع قاطع از فتوای روح‌الله خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، به طور تلویحی یا حتی آشکار از اقدام هادی مطر، ضارب رشدی،  استقبال کردند.

روز شنبه مالک شریعتی، نماینده مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توییتر، ضمن «مرتد» خواندن سلمان رشدی حمله به او را تحت هر شرایطی، «هشدار» به عاملان کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران، توصیف کرد.

شریعتی در بخش دیگری از پیام خود نوشت اگر حمله به رشدی به طور مستقیم کار حکومت ایران باشد، نشان «اثبات قدرت ایران اسلامی» است و اگر غیرمستقیم به حکومت ایران مربوط باشد، باز موضوع «صدور انقلاب تا قلب دشمن» را نشان می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عطا‌الله مهاجرانی، وزیر پیشین ارشاد و نویسنده کتاب «نقد توطئه آيات شيطان» نیز با انتشار پیامی در توییتر ضمن دفاع از محتوای کتابش، در توجیه فتوای قتل سلمان رشدی، کار خود را نویسندگی و نقد معرفی کرد و کشتن رشدی را به افراد دیگر سپرد.

مهاجرانی در بخشی از پیام روز شنبه‌اش نوشت: «در جلسه رای اعتماد دولت جناب آقاى خاتمى، در مرداد ١٣٧٦، مرحوم زادسر از من پرسيد: آقاى مهاجرانى! به من جواب بدهيد، اگر رشدى را ببينيد او را مى‌كشيد! گفتم: نه برادر! من نويسنده‌ام و كارم تبيين فتواى امام و نقد رمان بوده است، آن كار ديگر را شما كه به خلوت مى‌رويد، انجام دهيد!»

وحید یامین‌پور، معاون وزیر ورزش و جوانان دولت ابراهیم رئیسی نیز، ضمن «مرتد» توصیف کردن سلمان رشدی، از تلاش برای کشتن او استقبال کرد و نوشت حمله به رشدی در آمریکا، سناریویی «برد-برد» است و اگر خود آمریکا پشت این حمله باشد، باز برنده جمهوری اسلامی است.

روز گذشته نیز ساعتی بعد از حمله به سلمان رشدی در آمریکا، محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی نیز در یک پیام توییتری همزمانی حمله به رشدی با انتشار گزارش وزارت دادگستری آمریکا، مبنی بر دست داشتن عوامل سپاه پاسداران در طرح کشتن جان بولتون، را به‌طور تلویحی مشکوک توصیف کرد و آن را مرتبط با نتایج گفت‌وگوهای هسته‌ای با حکومت ایران دانست.