دستگیری زنی با جلیقه انتحاری قلابی در سراوان

در گزارش‌ خبرگزاری‌های دولتی ایران به هویت این زن اشاره‌ای نشده است

به‌گفته معاون فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان، به‌رغم تهدیدهای این زن، ماموران انتظامی حاضر در محل او را بازداشت کردند- تسنیم

مقام‌های امنیتی و انتظامی شهرستان سراوان، در استان سیستان و بلوچستان، اعلام کردند یک زن حدودا ۳۰ساله، هنگام ورود به مراسم عزاداری شیعیان در «شب عاشورا»، ادعا کرد «جلیقه انتحاری» پوشیده و اگر ماموران به او نزدیک شوند، خود را منفجر می‌کند.

خبرگزاری‌های دولتی ایران روز پنج‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ به‌نقل از علی رحیمی، معاون فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان، نوشتند ماموران انتظامی، در ورودی محل مراسم عزاداری، به حرکات و رفتار زنی حدودا ۳۰ ساله مشکوک شدند و زمانی که می‌خواستند او را بازرسی بدنی کنند تهدید کرد خود را منفجر می‌کند.

به‌گفته معاون فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان، به‌رغم تهدیدهای این زن، ماموران انتظامی حاضر در محل او را بازداشت کردند و بعد از بازرسی متوجه شدند شیئی شبیه به «جلیقه انتحاری» به کمر خود بسته است، اما پس از بررسی مشخص شد که جلیقه، فاقد «قابلیت انفجاری» است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در گزارش‌ خبرگزاری‌های دولتی ایران به هویت این زن، یا ایرانی و خارجی بودن او، اشاره‌ای نشده است و تنها به‌ نقل از مقام‌های امنیتی-انتظامی استان سیستان و بلوچستان نوشته شده که فرد مزبور بازداشت و مراحل بازجویی از او ادامه دارد.

طی سال‌های گذشته، گزارش‌های پرشماری از درگیری میان گروه‌های سُنی‌مذهب فعال در منطقه با نیروهای امنیتی-انتظامی حکومت ایران منتشر شده است.

در بهمن‌ماه گذشته، یکی از کارکنان «اطلاعات سپاه پاسداران» سراوان هدف تیراندازی یک فرد مسلح قرار گرفت. فرد ضارب، بعد از درگیری در همان محل، بر اثر اصابت گلوله کشته شد. از هویت این فرد نیز اطلاعی منتشر نشد.

اسفند ۱۳۹۹ نیز پس از تیراندازی نیروهای امنیتی حکومت ایران به سوخت‌بران و کشته‌شدن شماری از آنان، سپاه پاسداران از حمله اعضای مسلح گروه «جیش‌العدل» به خودروهای خود در منطقه مرزی سراوان خبر داد.

«جیش‌العدل» این خبر را همان زمان تایید کرد، اما برخلاف اطلاعیه سپاه پاسداران، که مدعی شد بود سرنشینان خودرو «مهندسان» سپاه بوده‌اند، اعلام کرد خودروهایی که در منطقه هدف قرار گرفتند، «گشتی‌های سپاه» بوده‌اند.