دو مرزبان ایرانی «بدون عملیات نظامی» آزاد شدند

منابع امنیتی ایران می‌گویند در عملیات آزادسازی مرزبان‌ها به تمامیت ارضی پاکستان احترام گذاشته شد

۱۲ مرزبان ایران ۲۴ مهر ۹۷ در مرز میرجاوه استان سیستان و بلوچستان توسط گروه جیش العدل ربوده شدند - عکس از ایمنا

یک منبع آگاه اعلام کرد که برای آزادی دو مرزبان باقیمانده ایرانی در دست گروه جیش العدل هیچ عملیات نظامی در خاک پاکستان انجام نشده است.

بر اساس گزارشی که پایگاه خبری مشرق منتشر کرده، این منبع آگاه گفته است: «برای آزادی این مرزبانان هیچ عملیاتی در خاک پاکستان انجام نشده است و جمهوری اسلامی ایران همواره به تمامیت و حاکمیت کشورهای همسایه خود احترام می‌گذارد.»

این منبع آگاه با اشاره به تلاش‌های ارتش پاکستان برای آزادی این گروگان‌ها، که ۱۳۹۷ از چند روز تا چند سال در اسارت بودند، گفت: «اجازه نخواهیم داد تحرکات رسانه‌ای مغرضانه روابط دوستانه ما با کشور دوست و برادر پاکستان را تحت تاثیر قرار دهد.»

گفته می‌شود که ۱۲ مرزبان ایران ۲۴ مهر ۹۷ در مرز میرجاوه استان سیستان و بلوچستان توسط عناصر گروه جیش العدل ربوده و به خاک پاکستان منتقل شدند.

پنج نفر از این مرزبانان ۲۴ آبان همان سال با پیگیری‌های دولت پاکستان آزاد و به ایران تحویل داده شدند و چهار نفر دیگر از این هم ۲۷  اسفندماه ۹۷ آزاد شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هفته گذشته قرارگاه قدس سپاه پاسداران با صدور بیانیه‌ای از رهایی دو مرزبان دیگر خبر داد.

جیش العدل اعلام کرده که برای احقاق حقوق مردم بلوچ و سنی در سیستان و بلوچستان تلاش می‌کند و ازاین‌رو خود را «ارتش عدالت و برابری» معرفی می‌کند.

سپاه پاسداران در آبان امسال مدعی شد که ملاعمر معروف به عمر شاهوزهی که رهبر گروه جیش العدل را برعهده داشته، در درگیری با نیروهای پاکستان کشته شده است.