پلیس آمریکا از احتمال مرتبط بودن قتل سه مرد مسلمان خبر داد

مقامات شهر آلبوکرکی احتمال می‌دهند که قتل‌های اخیر، به قتل یک مرد مسلمان در سال ۲۰۲۱ ارتباط داشته باشد

محمد افضل حسین ۲۷ ساله و آفتاب حسین ۴۱ ساله، دو مرد پاکستانی که به یک مسجد می‌رفتند، در عرض یک هفته به ضرب گلوله کشته شدند - alarabiya

پلیس شهر آلبوکرکی واقع در ایالت نیومکزیکو ایالات متحده که در حال تحقیق در مورد قتل سه مرد مسلمان است، می‌گوید که احتمال دارد مرگ آنها به یکدیگر مرتبط باشد. 

به گزارش نیویورک تایمز، بنا بر اعلام پلیس، محمد افضل حسین ۲۷ ساله و آفتاب حسین ۴۱ ساله، دو مرد پاکستانی که به یک مسجد می‌رفتند، در عرض یک هفته به ضرب گلوله کشته شدند. یکی از آنها که روز دوشنبه کشته شد، مدیر برنامه‌ریزی در شهر اسپانیولا واقع در شمال آلبوکرکی بود. دیگری نیز که در ۲۶ ژوئیه کشته شد، در یک کافه محلی کار می‌کرد.

به گفته پلیس، سومین مرد مسلمان درست قبل از نیمه‌شب جمعه کشته شد. هویت و سن آخرین قربانی منتشر نشده است، اگرچه پلیس اعلام کرده که او یک «مرد جوان و اهل جنوب آسیا» است.

مقامات نیومکزیکو اعلام کردند که به نظر می‌رسد خشونت‌های اخیر ممکن است به قتل محمد احمدی ۶۲ ساله، مرد مسلمان افغانستانی مرتبط باشد که در نوامبر ۲۰۲۱ در آلبوکرکی اتفاق افتاد.

پلیس درباره این که چرا فکر می‌کند این قتل‌ها ممکن است با یکدیگر مرتبط باشد توضیح بیشتری نداد و اعلام نکرد که آیا شاهدانی برای این قتل‌ها وجود دارند یا خیر؛ با این حال گفته شد که به نظر می‌رسد جامعه مسلمانان هدف قرار گرفته است.

میشل لوژان گریشام، فرماندار این منطقه روز شنبه در توییتر خود نوشت که «این قتل‌ها غیرقابل تحمل است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او ضمن ابراز همدردی با جامعه مسلمانان ایالت نیومکزیکو، اعلام کرد که برای پیگیری این خشونت‌ها، ماموران پلیس بیشتری به کمک پلیس آلبوکرکی و اف‌بی‌آی می‌آیند. 

مقامات مرکز اسلامی نیومکزیکو با ابراز تاسف از این قتل‌ها گفتند که چنین کشتاری، مسلمانان شهر را نگران کرده و امنیت آنها را به خطر انداخته است.

احمد اسد، رئیس مرکز اسلامی نیومکزیکو گفت: «ما از دیدن این که کسی تا این حد از مردم بیگناه نفرت دارد، خسته شده‌ایم. ما برای خانواده‌هایمان نگرانیم، از به خطر افتادن امنیت بچه‌هایمان می‌ترسیم و در مورد این که چرا این اتفاق در حال وقوع است سردرگم شده‌ایم.»

شورای روابط آمریکایی- اسلامی، بزرگ‌ترین گروه غیرانتفاعی حقوق مدنی مسلمانان در این کشور نیز روز جمعه اعلام کرد که به هر کسی که بتواند اطلاعاتی ارائه دهد که منجر به دستگیری و محکومیت فرد یا افراد مسئول این قتل‌ها شود، ۱۰ هزار دلار جایزه می‌دهد.

ابراهیم هوپر، مدیر ارتباطات ملی این شورا گفت: «تاکنون چنین چیزی را شاهد نبوده‌ایم، این که چندین قتل مشابه وجود داشته باشد و مرتبط به نظر برسد، نگران‌کننده است.»

نیهاد عوض، مدیر اجرایی ملی این شورا نیز در مصاحبه‌ای گفت که این فجایع نه تنها بر جامعه مسلمانان بلکه بر همه آمریکایی‌ها تاثیر گذاشته است.

او گفت: «ما باید بدون در نظر گرفتن نژاد، مذهب یا پیشینه قربانیان یا عاملان این جنایت‌ها، علیه نفرت و خشونت متحد باشیم.»

بیشتر از جهان