شرکت مخابرات: قطعی گسترده اینترنت در تهران به ما ارتباطی ندارد

یک شرکت حوزه فناوری اطلاعات اعلام کرد که عامل قطعی اینترنت اختلال برق در یکی از ساختمان‌های شرکت ارتباطات زیرساخت بوده است

شرکت مخابرات ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قطعی اینترنت‌ همراه و خانگی در تهران و مناطق مختلف به این شرکت ارتباطی ندارد - ATTA KENARE / AFP

خبرگزاری‌های ایران روز دوشنبه سوم مرداد، به نقل از برخی مخاطبان خود، از قطعی گسترده اینترنت‌ خانگی و اینترنت همراه در تهران خبر دادند. همچنین برخی از کاربران فضای مجازی که توانسته بودند به رسانه‌های اجتماعی دسترسی پیدا کنند، از قطعی اینترنت شکایت داشتند و نوشتند کارهای روزمره‌‌ای که از طریق اینترنت انجام می‌دادند، با مشکل مواجه شده است.

پس از آن، شرکت مخابرات ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قطعی اینترنت‌ همراه و خانگی در تهران و مناطق مختلف به این شرکت ارتباطی ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین حال، مظفری، یکی از مدیران ارشد شرکتی دانش‌بنیان، اعلام کرد که قطعی اینترنت مربوط به اختلال برق در یکی از ساختمان‌های شرکت ارتباطات زیرساخت است. این مدیر هلدینگ دانش‌بنیان در حوزه فناوری اطلاعات در رشته توییتی، درباره اختلال در ارتباطات اینترنت داخل و بین‌الملل ایران نوشت: «امروز چندمین بار در سال ۱۴۰۱ است که اختلال برق در ساختمان ال‌سی‌تی باعث می‌شود تمام شبکه کشور تحت تاثیر قرار بگیرد. تجهیزات اصلی اغلب شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات دسترسی و دیتاسنتر در این مرکز قرار دارند و قلب اینترنت کشور است.»

به گفته او، تجهیزات سالن، برقرارکننده ارتباطات بیشتر سرویس‌دهنده‌ها است. او در توییتش نوشت: «به عنوان مثال، اگر شما اینترنت شاتل داشته باشید و بخواهید آپارات را که در شرکت آسیاتک نگهداری می‌شود، ببینید ارتباط شما در این سالن برقرار می‌شود. البته این روند برای تمام سرویس‌دهنده‌ها صدق نمی‌کند ولی اکثر سرویس‌دهنده‌های خدمات ثابت در همین سالن‌اند. تجهیزات شبکه به صورتی ساخته شدند که ۲۴ساعته روشن باشند و به تغییر ولتاژ برق به‌شدت حساس‌اند. قطع برق باعث می‌شود که در معرض آسیب قرار بگیرند. معنایش این است ممکن است برق وصل شود ولی تجهیزات از کار افتاده باشد.»