سیلاب شاهراه کابل-جلال آباد را مسدود کرد

سیلاب‌های اخیر تلفات جانی نداشته است، اما آسیب‌های سنگینی به ساکنان مناطق سیل‌زده وارد کرده است

در ۱۰ روز گذشته بخش‌هایی از افغانستان شاهد بارندگی‌های شدید بوده است -آژانس اطلاعاتی باختر

بارش سنگین باران در استان‌های پروان، پنجشیر، لوگر، میدان وردک، غزنی، و ننگرهار، به سیلاب‌‌های شدید و متعدد در این نواحی منجر شده است.

آژانس خبری باختر، وابسته به طالبان، گزارش داد که بارش سنگین در جلال‌آباد، مرکز استان ننگرهار، روز یکشنبه، دوم مرداد ۱۴۰۱(۲۴ ژوییه)، موجب سرازیر شدن سیلاب‌ شده است.

به گزارش باختر، بارندگی‌ و سیلاب‌ موجب ویرانی بخشی از جاده کابل- جلال آباد ویران شده است و با تخریب و مسدود شدن این شاهراه، عبور و مرور از آن طریق ناممکن شده است.

از تلفات جانی احتمالی در اثر این سیلاب‌ها هنوز گزارشی منتشر نشده است.

مسئولان اداره راه و حمل‌ونقل طالبان در ننگرهار، گفتند که بارش سنگین باران و سرازیر شدن سیلاب‌ها در شهرستان‌های رودات، لعل‌پور و سرخ‌رود، صدمات شدیدی به صد‌ها جریب زمین کشاورزی، آبگیرها، و خانه‌های مردم وارد کرده است.

طبق گزارش آژانس باختر به نقل از مقام‌های مسئول طالبان در شهرستان سیاه‌گرد پروان، بارندگی و سیلاب در آن ناحیه نیز به صد‌ها جریب زمین کشاورزی و چندین آبگیر، ده‌ها خانه مسکونی، و جاده‌ها آسیب زده است و موجب خسارات سنگینی در این استان شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مسئولان محلی طالبان در این شهرستان گفتند که سرازیر شدن سیلاب‌ها در شنبه‌شب، یکم مرداد، در دره‌های فندقستان، وازغر و قمچاق، خسارات مالی هنگفتی به ساکنان منطقه وارد کرده است و ۱۰ راس دام نیز از بین رفته است. 

در ۱۰ روز اخیر، بارندگی شدید و سیلاب در برخی از استان‌های افغانستان جان شماری از ساکنان آن مناطق را نیز گرفته است.

پیش از این، اداره هواشناسی افغانستان که اینک تحت کنترل طالبان است، بارندگی‌های سنگینی را در استان‌های پکتیکا، غزنی، قندهار، زابل، لوگر، نورستان، ننگرهار لغمان، بدخشان، کنر، و کابل پیش‌بینی کرده بود.

مقام‌های طالبان در روز‌های گذشته از جان باختن حدود ۹۰ تن از شهروندان در نتیجه سرازیر شدن سیلاب‌ها در بخش‌هایی از افغانستان خبر داده‌ بودند.

ساکنان بخش‌های سیل‌زده خواستار کمک نهاد‌های امدادی برای بازسازی خانه‌ها، پل‌ها، و جاده‌ها در آن مناطق شده‌اند.

بیشتر از جهان