جولیان مور: در نوجوانی ابروهایم را خراب کردم

این بازیگر برنده جایزه اسکار اخیرا در مصاحبه با ساندی تایمز توصیه‌هایی در مورد زیبایی کرد و از اشتباه‌های گذشته‌اش گفت

جولیان مور بیش از سه دهه در تلویزیون و سینما، نقش‌آفرینی کرده است - AFP

جولیان مور بی‌پرده از نکته‌ها و حوادثی که در طول سال‌ها در زمینه زیبایی برایش رخ داده است، سخن گفت، ازجمله این تجربه بسیار آشنا که در دوران نوجوانی ابروهایش را زیادی نازک کرد.

این بازیگر ۶۱ ساله در مصاحبه اخیرش با ساندی تایمز توضیح داد هرچه سنش بیشتر شده، نگاهش به زیبایی و ظاهر تغییر کرده است. او حالا یاد گرفته کک‌ومک‌های صورت و سرخی موهایش را دوست بدارد و در عین حال کمتر در بند ظاهرش باشد.

او در مصاحبه با این نشریه گفت: «به نظرم به این دلیل است که آدم مشغله‌های دیگری نظیر خانواده، روابط، کار و دوستان و آشنایان را دارد. برای همین رفته‌ رفته کمتر ظاهرش را زیر ذره‌بین می‌گذارد. فکر نمی‌کنم این حالت کلا از بین برود، فکر نمی‌کنم کسی در جهان باشد که اهمیتی به ظاهرش ندهد. هرکس تا حدی اهمیت می‌دهد، اما سن که بیشتر شود میزان این توجه و این‌که چقدر مفید است واضح می‌شود.»

هرچند کک‌ومک‌های مور و موهای سرخ روشنش علامت مشخصه او در صنعت سینما محسوب می‌شوند، او گفت ظاهرش باعث می‌شد در کودکی حس کند از باقی افراد اطرافش جدا افتاده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «در کودکی من در ایالات متحده به نظر می‌رسید هیچ‌کس کک‌ومک ندارد. من دلم می‌خواست شبیه باقی بچه‌های پوست‌شکلاتی آمریکایی باشم. از این متنفر بودم که نمی‌توانم به ساحل بروم یا باید لباس آستین‌بلند می‌پوشیدم. فکر می‌کنم این احساس را هنوز هم دارم.»

مور در ادامه مفهومی موسوم به «نظریه آرزوهای تقلیدی» را توصیف کرد که بر اساس آن افراد در تعیین امیال خود از آرزوهای دیگران تقلید می‌کنند. او افزود «هنوز وقتی کسی را می‌بینم که پیراهن پشت‌باز پوشیده و کک‌ومک ندارد، با خودم فکر می‌کنم «وای! کاش آن‌طوری بودم!»

جولیان مور علاوه بر بیش از سه دهه نقش‌آفرینی در تلویزیون و سینما، دو فرزند با نام‌های کالب ۲۴ ساله و لیو ۲۰ ساله هم دارد. ستاره فیلم «بازی‌های گرسنگی» اکنون دخترش را نصیحت می‌کند که مبادا اشتباه‌های آرایشی گذشته خودش را مرتکب شود.

مور گفت: «لیو مو قرمز است و زیبا‌ترین ابروهای تیره را دارد. به او می‌گویم لطفا به آن‌ها دست نزن. شوخی نمی‌کنم. نگذار هیچ‌کس دیگری هم آن‌ها را لمس کند» و افزود همین‌طوری «ابروی من از بین رفت.»

او اعتراف کرد «در نوجوانی و جوانی مدام آن‌ها را می‌چیدم، بی‌رنگ می‌کردم و انواع بلاها را سرشان می‌آوردم، طوری که واقعا به‌کلی از بین رفتند. در ضمن  پیدا کردن نوع درست رنگ هم سخت است. اکثر نشان‌های تجاری دوست دارند ابروهایمان را قرمز کنیم؛ اما موقرمزهای کمی وجود دارند که ابروی قرمز داشته باشند. مال من بور-قهوه‌ای روشن است.»

مور پیش از این از عبارت «پیری باشکوه» که اغلب در مورد زنان به کار می‌رود، انتقاد کرده و گفته بود «به تمامی جنسیت‌زده» است، زیرا چیزی نیست که در اختیار خود آدم باشد.

او در مصاحبه با مجله (As If) در ژوئیه ۲۰۲۱ گفت: «پیری بی‌شکوه هم داریم؟ البته که انتخابی نیست. پیری برای هیچ‌کس انتخابی نیست، بنابراین نه مثبت است نه منفی. فقط وجود دارد. بخشی از وضعیت انسان است. پس چرا همیشه جوری در مورد آن حرف می‌زنیم که انگار تحت اختیار ما است؟»

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی