مجلس نمایندگان آمریکا حق «ازدواج با همجنس» را به رسمیت شناخت

براساس نظر‌سنجی «گالوپ»، ۸۵درصد دموکرات‌ها و ۵۵درصد جمهوری‌خواهان با به‌رسمیت شناختن «حق ازدواج با همجنس» موافقند

 ۷۰درصد آمریکایی‌ها خواهان به‌رسمیت شناختن حق ازدواج، صرف نظر از جنسیت و هویت جنسی افرادند - FABRICE COFFRINI / AFP

مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه قانونی را تصویب کرد که به‌موجب آن حق «ازدواج با همجنس»، در سطح فدرال، در تمامی ایالت‌های آمریکا، به‌رسمیت شناخته خواهد شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس بامداد چهارشنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱ در گزارشی نوشت: هرچند جمهوری‌خواهان روز سه‌شنبه آشکارا در مخالفت با «ازدواج همجنسگرایان» موضع‌‌گیری نکردند، اما در صحبت‌های خود پرداختن به این موضوع را در میان مسائل مختلف جامعه آمریکا، «غیرضروری» توصیف کردند.

در مقابل، نمایندگان دموکرات‌ در صحبت‌های روز سه‌شنبه خودشون، بر روی حق دسترسی مساوی همه شهروندان به ازدواج تاکید کردند.

این طرح روز سه‌شنبه با ۲۶۷ رای مثبت در برابر ۱۵۷ رای مخالف به‌تصویب رسید. بر اساس گزارش‌ها، علاوه بر نمايندگان دموکرات‌، شمار زیادی از جمهوری‌خواهان هم به طرح امکان ازدواج با همجنس رای مثبت دادند. بر اساس قانون سال ۱۹۹۶، «ازدواج» تنها میان یک مرد و یک زن تعریف شده است.

به‌نوشته آسوشیتدپرس، طرح امکان ازدواج با همجنس، یک «اقدام متقابل» در برابر تصمیم اخیر «دیوان عالی آمریکا»، برای محدود شدن حق پایان دادن خود‌خواسته به بارداری در سطح فدرال محسوب می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آسوشیتدپرس در بخشی از گزارش بامداد چهارشنبه خود به‌نقل از موندایر جونز، نماینده دموکرات ایالت نیویورک، نوشت برای من موضوع «شخصی» است.

این نماینده دموکرات که خود آشکارا همجنس‌گرا در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «تصور کنید به نسل بعدی آمریکا‌یی‌ها بگوید نسل من امکان ازدواج نداشت». به گفته جونز، کنگره نباید اجازه دهد چنین اتفاقی بیفتند.

نتایج نظرسنجی‌های اخیر در جامعه آمریکا نشان می‌دهد ۷۰درصد آمریکایی‌های بزرگسال، خواهان به‌رسمیت شناختن حق ازدواج، صرف نظر از جنسیت، هویت جنسی، نژاد و… افرادند.

براساس داده‌های نظر‌سنجی «گالوپ»، ۸۵درصد دموکرات‌ها و ۵۵درصد جمهوری‌خواهان، با به‌رسمیت شناختن «حق ازدواج با همجنس» موافقند.

مجلس نمایندگان آمریکا قرار است اواخر همین هفته، لایحه دیگری را به رای بگذار که طبق آن، حق «دسترسی به خدمات پیشگیری از بارداری» در سطح فدرال تضمین می‌‌شود.

بیشتر از جهان