تلفات سنگین طالبان در نبرد با جبهه آزادی در اندراب

جبهه آزادی اعلام کرد طالبان ۹ بار به آنان در قاسان اندراب حمله کردند، اما شکست خوردند

بنابر اعلام جبهه آزادی، در آخرین حمله های طالبان به اندراب، ۲۲ طالب کشته شدند- تصویر از جبهه آزادی

«جبهه آزادی افغانستان» که ضد طالبان در افغانستان می‌‌جنگد، از تلفات طالبان و عقب‌نشینی جنگجویان این گروه در اندراب خبر می‌دهد.

 بر اساس اطلاعیه جبهه آزادی که روز یکشنبه، ۲۶ تیر ۱۴۰۱ (۱۷ ژوییه ۲۰۲۲)، منتشر شده است، طالبان شنبه‌شب ۹ بار به قرارگاه‌های نیرو‌های این جبهه در قاسان اندراب حمله کرده‌ و با آنان درگیر شده‌اند. جبهه آزادی اعلام کرد که این حمله‌ها و درگیری از ساعت ۱۰ شنبه‌شب آغاز شد و تا بامداد یکشنبه ادامه داشت، و می‌افزاید که در این درگیری‌ها تلفات سنگینی به طالبان وارد شد و نیروهایش از اطراف مواضع نیروهای مقاومت عقب‌نشینی کردند.

در جریان حمله‌های جنگجویان طالبان، هلیکوپترهای نظامی آنان را حمایت هوایی می‌کردند. 

طبق اطلاعیه «جبهه آزادی افغانستان»، طالبان اجساد حدود ۲۲ تن از جنگجویان خود را از دره جر در قاسان به بیرون از آن ناحیه انتقال داده‌اند و چندین زخمی طالبان نیز به بیمارستان‌های قاسان و ده صلاح برده شده‌اند.

در همین حال، نیروهای مقاومت در استان پنجشیر نیز از افزایش حمله‌های طالبان به قرارگاه‌های نیروهای جبهه مقاومت خبر می‌دهند و می‌گویند که در سه روز گذشته، طالبان چندین بار به قرارگاه‌های آنان در دره آٰرزو، خارو، پیشغور، و خنچ حمله کرده‌اند، اما موفق نشده‌اند و تلفات سنگینی به آنان وارد شده است. جبهه مقاومت می‌گوید که در این حمله‌ها در حدود ۴۰ تن از جنگویان طالبان کشته، و شماری هم به شدت مجروح شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در یک درگیری که پنجشنبه‌شب، ۲۳ تیر (۱۴ ژوییه)، در منطقه دشت ریوت در استان پنجشیر رخ داد، جبهه مقاومت نورالله نورخیل، فرمانده مقاومت در این منطقه، را از دست داد.

پس از آنکه نیروهای جبهه مقاومت در دره سچی در یک کمینگاه، یکی از فرماندهان طالبان به نام مولوی معاذ را با همراهانش به قتل رساندند و در یک رویداد دیگر، پرچم طالبان را در دره سچی پایین آوردند و آتش زدند، طالبان در آن ناحیه به آزار و اذیت ساکنان منطقه اقدام کردند و ضمن بازداشت شماری از اهالی، برخی را نیز به اتهام همکاری با جبهه مقاومت به قتل رساندند، و سر‌انجام ده‌ها جنگجوی تازه‌نفس را از نواحی دیگر به بغلان فرستادند. حتی گزارش‌هایی نیز مبنی بر آنکه ملا یعقوب، سرپرست وزارت دفاع طالبان، برای آغاز عملیات در برابر نیروهای مقاومت در بغلان به این استان رفته است، منتشر شد.

طالبان به ندرت در مورد جنگ با نیروهای مقاومت در پنجشیر و اندراب سخن می‌گویند و می‌کوشند که از جنگ با «جبهه مقاومت» و «جبهه آزادی» که از ماه‌ها پیش تاکنون در آن نواحی در جریان بوده است، نامی به میان نیاید. اما روزانه شماری از ساکنان غیرنظامیانی را در این استان‌ها به دلیل وابستگی‌های خانوادگی آنان با اعضای نیروهای مقاومت و به اتهام همکاری با این جبهه‌ها بازداشت می‌کنند و گاه به قتل می‌رسانند.

طالبان روز پنجشنبه در پنجشیر و روز جمعه در بغلان، حمله‌های گسترده‌ای را علیه قرارگاه‌های نیروهای «جبهه مقاومت» و «جبهه آزادی» آغاز کرده‌اند.

بیشتر از جهان