هواپیمای باری حامل «مواد خطرناک» در شمال یونان سقوط کرد

ممکن است بار هواپیما مهمات و نه مواد شیمیایی یا هسته‌ای بوده باشد

یک هواپیمای باربری اواخر روز شنبه ۲۵ تیر (۱۶ ژوئیه) در شمال یونان سقوط کرد.

به گزارش دویچه وله،‌ مقام‌های یونان اعلام کردند که این هواپیما به شرکت هواپیمایی مریدین در اوکراین تعلق داشت و از صربستان به سمت اردن در حرکت بود.

گزارش شده است که خلبان به دلیل مشکل موتور درخواست مجوز برای فرود اضطراری در فرودگاهی نزدیک منطقه کاوالا کرده بود اما موفق نشد به فرودگاه برسد. ارتباط با هواپیما تقریبا بلافاصله پس از درخواست خلبان قطع شد.

شاهدان محلی به رسانه‌ها گفتند که هواپیما قبل از سقوط در آتش بود. همچنین انفجارهای مداوم در محل سقوط هواپیما مشاهده شد.

به گفته مقام‌های محلی یونان، این هواپیما حامل «مواد خطرناک» بوده است.

شهردار منطقه محل سقوط هواپیما گفت که ممکن است بار آن مهمات بوده باشد اما به نظر نمی‌رسد که مواد شیمیایی یا مواد هسته‌ای در آن وجود داشته باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این هواپیما در زمین کشاورزی نزدیک به دو روستا سقوط کرد. سازمان آتش‌نشانی منطقه در بیانیه‌ای اعلام کرد که محل سقوط هواپیما را محاصره کرده است و مقام‌های محلی یونان از ارسال تجهیزات و امدادگران خبر دادند. یگان ویژه مقابله با بلایای طبیعی نیز به محل حادثه اعزام شد.

با این حال به گفته مقامات، انفجارهای مداوم در هواپیما، کار آتش‌نشان‌ها را برای نزدیک شدن به محل با مشکل مواجه کرده است.

براساس گزارش‌ها، هواپیمای سقوط کرده از نوع آنتونوف و متعلق به یک شرکت اوکراینی است. هواپیمای ای‌ان-‌۱۲ An-12 یک هواپیمای توربوپراپ چهارموتوره ساخت شوروی است.

هنوز اطلاعات رسمی درمورد تعداد سرنشینان هواپیما منتشر نشده است اما رسانه‌های یونان اعلام کردند که این هواپیما حامل هشت نفر بوده است.

پلیس از مردم خواسته است که محل سقوط هواپیما را ترک کنند و به خبرنگاران حاضر در محل حادثه تاکید کرده که ماسک بزنند. به ساکنان دو منطقه نزدیک به محل حادثه نیز گفته شد که پنجره‌های منازلشان را بسته نگه دارند، از خانه خود خارج نشوند و در صورت خروج از خانه حتما از ماسک استفاده کنند.

خبرگزاری‌ها از اعزام نیروهای ارتش یونان و کارشناسان مواد منفجره به محل سقوط هواپیما خبر دادند و قرار است کارشناسان انرژی اتمی یونان نیز به آنها بپیوندند.

بیشتر از جهان