بایدن پایش را از اسرائیل بیرون گذاشت؛ حملات متقابل فلسطین و اسرائیل آغاز شد

حملات موشکی از سوی نوار غزه به سمت شهرک عسقلان اسرائیل آغاز شد و پس از آن اسرائیل نیز به این حمله پاسخ داد

درگیری بین اسرائیل و فلسطینی‌ها تنها ساعاتی پس از پایان سفر رسمی روزه جو بایدن، به اسرائیل رخ داد- MAHMUD HAMS / AFP

پس از آنکه جو بایدن پایش را از اسرائیل به بیرون گذاشت حملات موشکی از سوی نوار غزه به سمت شهرک عسقلان اسرائیل آغاز شد و پس از آن اسرائیل نیز به این حمله پاسخ داد.

رسانه یدیعوت‌آحارونوت با تایید این خبر اعلام کرد که یک فروند راکت که از نوار غزه به سمت شهرک عسقلان شلیک شده بود، با گنبد آهنین اسرائیل رهگیری شد. تعداد راکت‌های پرتاب شده به سمت اسرائیل ۴ فروند اعلام شده است. دو فروند از این راکت‌ها در منطقه لاخیش، واقع در صحرای نگب فرود آمد. دو راکت دیگر نیز در مرز غزه فرود آمده بود.

پس از این حمله، اسرائیل نیز اقدام به مقابله به مثل کرد. ناوچه‌های اسرائیلی به نقاطی از ساحل شمالی غزه شلیک دریایی کردند. اسرائیل اعلام کرد که به این حملات تروریستی واکنش نشان داده است و در اقدامی تلافی‌جویانه یک مرکز آموزش نظامی حماس در مرکز غزه را مورد هدف قرار داده است.

یومنا السید، خبرنگار الجزیره که از غزه گزارش می‌دهد، گفت که مردم با صدای انفجارها از خواب بیدار شدند و بیش از ده‌ها موشک دو مکان جداگانه را در این منطقه هدف قرار دادند. او با اعلام این خبر که گزارشی از زخمی شدن کسی منتشر نشده است، گفت: «خسارات مادی زیادی وارد شده است. ما می‌توانیم آتش‌سوزی‌های زیادی را در محل و زمین‌های اطراف آن ببینیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی حماس نیز در واکنش به حملات به غزه گفت: «بمباران نوار غزه توسط ارتش اشغالگر در چارچوب جنایات و رفتار تروریستی آن علیه مردم فلسطین است.»

رویترز نیز اعلام کرد اسرائیل دو پایگاه حماس را در نوار غزه مورد هدف قرار داده است. ارتش اسرائیل گفت که یکی از این اهداف یک کارخانه زیرزمینی ساخت موشک بوده است.

شاهدان عینی دو مکان مورد حمله را به اردوگاه آموزشی حماس معرفی کردند. تا کنون هیچ خسارت جانی از حملات دو طرف اعلام نشده است. حماس پیش از این، سفر جو بایدن ریاست جمهوری ایالات متحده به اسرائیل را محکوم کرده بود و این سفر را «حمایت آمریکا از اسرائیل برای ادامه تجاوزها و جنایاتش» اعلام کرده است.

در طول سفر جو بایدن به اسرائیل هیچ تهدید امنیتی به وقوع نپیوسته بود، اما ساکنان نوار غزه همزمان با این سفر، با برگزاری راهپیمایی دست به اعتراض زدند.

بیشتر از جهان