انجام آزمایشات سرطان دهانه رحم در وقت ناهار زنان شاغل

این آزمایشات در بریتانیا به کمترین میزان دهه‌های اخیر رسیده

Getty Images

براساس گزارش جدید، بایستی امکان انجام آزمایشات تشخیص سرطان دهانه رحم (پپ اسمیر) و ماموگرافی در وقت ناهار برای زنان شاغل فراهم شود تا به افزایش میزان نجات یافتگان از سرطان کمک کنند.

روز چهارشنبه، پروفسور سِر مایک ریچاردز، مدیر کل سابق بالینی ملی برای سرطان، گزارشی از سیستم تشخیص فعلی سرطان در خدمات بهداشتی ملی(NHS) منتشر کرد.

در این گزارش، ریچاردز هشدار داد که به دلیل نحوه اجرای برنامه‌ها، افراد جان خود را از دست داده‌اند. او در این خصوص خواستار تغییر اساسی شد.

مشاور NHS توصیه کرد که باید زنان این امکان را داشته باشند که عصرها و آخر هفته‌ها و در مکان‌های نزدیک به خانه یا محل کار خود برای آزمایشات تشخیص سرطان حضور یابند، ضمن اینکه در لیست پزشک خانوادگی محلی باقی می‌مانند.

ریچاردز اضافه کرد: دادن امکان بیشتر به زنان در انتخاب مکان‌هایی که می‌توانند برای آزمایش بروند و امکان گرفتن وقت آزمایش به صورت آنلاین، می‌تواند جلوی کاهش تعداد افرادی را که برای آزمایش تشخیص بیماری مراجعه می کنند، بگیرد.

براساس گزارش «سازمان خیریه سرطان دهانه رحم جو» در بریتانیا، تعداد زنانی که برای آزمایشات دهانه رحم در بریتانیا شرکت می‌کنند، امسال به کمترین میزان طی ۲۱ سال گذشته رسیده است. از هر چهار نفر که برای این آزمایش دعوت می‌شوند، یک نفر برای انجام آزمایش حاضر نمی‌شود.

به همین ترتیب، انجام ماموگرافی ده سال است که در حد پایین است و براساس آمارهای NHS   هفتاد و یک و یک درصد از زنان ۵۰ تا ۷۰ ساله در انگلستان در برنامه آزمایشات تشخیص ۱۷-۲۰۱۶ حضور پیدا کرده‌اند که این میزان یک درصد نسبت به سال قبل کمتر است.

در حال حاضر، مسئولیت تشخیص سرطان را چند سازمان مشترکا برعهده دارند که به گفته‌ ریچاردز این موضوع منجر به «سردرگمی، تأخیر و خطر برای ایمنی بیمار» شده است.

در عوض، ریچاردز خواستار گرفتن مسئولیت ارائه برنامه از بهداشت عمومی انگلیس شد، توصیه‌ای که وزیر بهداشت، مت هنکاک، بلافاصله پذیرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ریچارد گفت: «عدم شفافیت در مسئولیت‌ها، اجرای تغییراتی که نشان داده ناجی جان انسان‌هاست را با تأخیر مواجه کرده است و این تأخیرها به ناچار منجر به مرگ‌های قابل اجتناب شده است».

ریچاردز نکات مربوط به کندی معرفی آزمایشات جدید برای روده و دهانه رحم را برجسته کرد و اظهار داشت که سیستم فعلی آنقدر آهسته کار می‌کند که آزمایش جدید FIT برای سرطان روده ۱۶ سال پس از اجرای برنامه‌های آزمایشی موفقیت‌آمیز آن، تازه معرفی شده است.

به طور مشابه، تغییر در تشخیص بیماری سرطان دهانه رحم ـ ایجاد سیستم جدید آزمایش HPV ـ چهار سال پیش توصیه شده، اما هنوز معرفی نشده‌اند.

گزارش ریچاردز هشدار می‌دهد، هر سال انتظار برای آزمایش‌های جدید به معنای ۶۰۰ مورد اضافه شدن به بیماران است.

ریچاردز گفت: «مردم امروزه زندگی پرمشغله‌ای دارند و ما باید تا آنجا که می‌توانیم امکان حضور آنها در چنین آزمایشات مهمی را تسهیل کنیم».

سیمون استیونز، مدیر اجرایی NHS ، از این برنامه‌ها حمایت كرده است.

 استیونز گفت: «من از عالیجناب مایك سپاسگزارم كه این وظیفه مهم را برعهده گرفتند. توصیه‌های معقول ایشان آنچه را که در مورد خدمات تشخیص NHS مفید است حفظ می‌کنند، در حالی که به درستی نقشه‌ای را برای دسترسی راحت‌تر، فناوری ارتقا یافته و رویکردهای به‌تدریج متناسب‌تر برای تشخیص زودهنگام تنظیم می‌کنند».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/

© The Independent

بیشتر از زندگی