طالبان جوانی را به دلیل خویشاوندی با فرمانده مقاومت در بغلان کشتند

طالبان در شهرستان خوست: هر کسی که با نیروهای مقاومت رابطه داشته باشد کشته خواهد شد

خواهر ضیاالحق می‌گوید که در ۹ ماه گذشته طالبان ۳۱ تن از نزدیکان این خانواده را کشتند- ایندیپندینت فارسی

جسد ضیاءالحق راید ۳۴ ساله که شهروندی غیرنظامی بود، روز یکشنبه، ۱۸ تیر ۱۴۰۱، در شهرستان خوست پیدا شد. 

فرزانه فرهمند، خواهر ضیاءالحق راید، به ایندیپندنت فارسی گفت که طالبان ضیا‌ءالحق را عصر روز جمعه، ۱۶ تیر، هنگامی که با پسرعمویش به آرایشگاه رفته بود، بازداشت کردند و با خود بردند، اما یک روز بعد جسدش در میان کشتزارهای برنج پیدا شد.

فرهمند افزود که طالبان پس از بازداشت برادر و پسرعمویش، به خانه آنان در شهرستان خوست حمله کردند، خانه را جست‌وجو کردند و تلفن‌های همراه تمامی اعضای خانواده را بررسی کردند و می‌گفتند که آن‌ها با نیروهای مقاومت رابطه دارند. او می‌گوید که طالبان نخست تعهد کردند که اگر او هیچ رابطه‌ای با نیروهای مقاومت در کوه‌ها نداشته باشد، آزاد می شود، اما روز یکشنبه، هنگامی که پدرش با بزرگان منطقه به ماموران طالبان رجوع کردند، به آن‌ها گفته شد که ضیاء‌الحق  در شالیزارها است و وقتی به آنجا رفتند، با جسد او رو‌به‌رو شدند. فرهمند می‌گوید که ماموران طالبان در همان شب نخست برادرش را شکنجه کرده‌اند، با چاقوی نظامی به قلب و گلویش زخم زده‌اند و سپس او را به گلوله بسته‌اند و جسدش را در میان کشتزارهای برنج انداخته‌اند.

فرزانه فرهمند گفت که ملا عزیزالله، رئیس اداره «امر به معروف و نهی از منکر» طالبان در شهرستان خوست، به آنان گفته است که هر کسی که از نزدیک خانه یک عضو نیروی مقاومت هم گذشته باشد، باید کشته شود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منابع خبری در بغلان می‌گویند که طالبان ضیا‌ءالحق را به علت رابطه خویشاوندی لو با بریالی سنگین، از فرماندهان جبهه مقاومت در بغلان، بازداشت کرده و به قتل رسانده‌اند. 

ضیاءالحق در ماه‌های نخست تسلط طالبان بر افغانستان به دست ماموران این گروه بازداشت شد و یک ماه در زندان آنان محبوس بود.

فرزانه فرهمند با تایید پیوند خویشاوندی خانواده‌اش با بریالی سنگین، به ایندیپندنت فارسی گفت که برادرش غیرنظامی بود و هیچ فعالیت یا رابطه‌ای با جبهه مقاومت نداشت. او می‌گوید که طالبان در ۹ ماه گذشته ۳۱ تن از نزدیکان آنان را به اتهام داشتن رابطه خویشاوندی با نیروهای مقاومت بازداشت کرده و به قتل رسانده‌اند. حدود سه ماه پیش هم طالبان یک خواهر و برادر را در شهرستان خوست در برابر چشمان مادرشان به گلوله بستند. آن دو جوان نیز از نزدیکان همین خانواده بودند.

فرزانه فرهمند افزود که رابطه خویشاوندی جرم نیست و طالبان حق ندارند علت روابط خانوادگی یا خویشاوندی مردم غیرنظامی با نیروهای مقاومت، اینقدر به آنان ظلم کنند.

خانواده ضیاء‌الحق می‌گویند پس از آنکه چهار روز پیش یک فرمانده طالبان به نام مولوی معاذ با افرادش در شهرستان خوست بغلان در یک کمینگاه نیروهای مقاومت کشته شدند، طالبان به بازداشت و آزار ساکنان این منطقه اقدام کرده‌اند. طالبان از ساکنان این منطقه می‌خواهند که نیروهای مقاومت را از جنگ علیه طالبان بازدارند و اگر هر گونه اطلاعی از آنان به دست آوردند، به ماموران طالبان اطلاع دهند.

بیشتر از جهان