نظامیان طالبان در بگرام و قندوز هدف حمله قرار گرفتند

جبهه آزادی افغانستان اعلام کرد که به فرودگاه بگرام حمله موشکی کرده است

نیروهای طالبان در فرودگاه بگرام در پروان و شهرستان امام صاحب در قندوز، شامگاه دوشنبه، ۱۳ تیر، هدف حملات موشکی و انفجار مین قرار گرفتند.

جبهه آزادی افغانستان صبح سه‌شنبه ‌در اطلاعیه‌‌ای، اعلام کرد که نیروهای این جبهه حدود ساعت ۱ نیمه‌‌شب، فرودگاه بگرام را با موشک هدف قرار داده‌اند. در ویدیویی که جبهه آزادی افغانستان منتشر کرد، چند فرد که موشک‌ها را آماده می‌کنند، دیده می‌شوند. آن‌ها می‌گویند که به سمت فرودگاه بگرام شلیک می‌کنند. هرچند در این ویدیو، فیلم شلیک موشک‌ها نیز هست، مشخص نیست که این موشک‌ها به کدام قسمت فرودگاه بگرام اصابت کرده‌اند. جبهه آزادی افغانستان مدعی شد که در نتیجه اصابت این موشک‌ها، شش عضو طالبان کشته شدند و یک خودرو نظامی تخریب شد.

در همین حال، یک منبع محلی در قندوز گفت که شامگاه دوشنبه، یک خودرو نظامیان طالبان در شهرستان امام صاحب هدف انفجار مین قرار گرفت. تعداد تلفات ناشی از این انفجار مشخص نیست، اما این منبع گفت که به نظامیان طالبان تلفات وارد شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نظامیان طالبان بامداد دوشنبه هم در چهار ناحیه شهر هرات هدف تیراندازی مهاجمان مسلح قرار گرفتند. برخی از رسانه‌های داخل افغانستان گزارش دادند که در این حملات هم‌زمان به مینی‌بوس‌های حامل نظامیان طالبان، بیش از ۱۰ تن کشته و شماری دیگر زخمی شدند؛ اما عنایت‌الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع طالبان، گفت که در حملات یادشده، دو عضو طالبان و سه مهاجم کشته شده‌اند.

او اضافه کرد که شماری از اعضای طالبان که در راه محل کارشان بودند، در اثر تیراندازی زخمی شده‌اند.

گروه دولت اسلامی، موسوم به داعش خراسان، با انتشار ویدیویی از جریان حمله به مینی‌بوس‌های حامل اعضای طالبان، مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. این گروه مشخص نکرد که در این حمله چه تعداد از اعضای طالبان را کشته یا زخمی کرده است.

در ۱۰ ماه گذشته، طالبان که مدعی برقراری امنیت در سراسر افغانستان‌اند، بارها آماج حملات هدفمند گروه‌های مخالف خود قرار گرفته‌اند. بیشترین حمله‌های چریکی علیه طالبان را گروه داعش خراسان انجام داده است. روش این گروه برای ضربه زدن به طالبان همان روشی است که طالبان در ۲۰ سال گذشته، علیه دولت‌های پیشین افغانستان و نیروهای خارجی استفاده می‌کردند. جاسازی مین، تیراندازی به تجمع‌ها و کمین مسلحانه در شهرها از جمله روش‌های داعش خراسان در حمله به طالبان‌اند.