سازمان مجاهدین خلق مسئولیت انفجار در قرارگاه مالک اشتر را برعهده گرفت

شامگاه جمعه ۱۰ تیرماه انفجارهایی پی‌درپی در قرارگاه مالک اشتر سپاه پاسداران در منطقه ۱۵ تهران رخ داد

بامداد شنبه ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد انفجارهایی در قرارگاه مالک اشتر سپاه پاسداران صورت گرفته است.

براساس این ویدیوها، در شامگاه جمعه ۱۰ تیر، ساعت ۲۱:۱۵، دست کم دو انفجار پی‌درپی در این قرارگاه  در جنوب شرق تهران صورت گرفته است. پس از ساعاتی، سازمان مجاهدین خلق مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. برخی رسانه‌های وابسته به سازمان مجاهدین خلق اعلام کردند که «کانون‌های شورشی» این سازمان، شامگاه جمعه ۱۰ تیر، به این قرارگاه حمله کردند. سازمان مجاهدین خلق مدعی شده که این قرارگاه نقش عمده‌ای را در سرکوب معترضان در تهران ایفا کرده است.

سپاه پاسداران تا این لحظه واکنشی به این انفجارها و ادعای سازمان مجاهدین خلق نشان نداده است. رضا نصری، خبرنگار نزدیک به وزارت امور خارجه، در صفحه توییتر خود با اشاره به این حمله مجاهدین خلق، از بلینکن خواست که این سازمان را دوباره به لیست سازمان‌های خارجی تروریستی آمریکا برگرداند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سازمان مجاهدین خلق پیش از این در چندماه اخیر نیز حملاتی سایبری را در ایران انجام داده بود. دوازدهم خرداد گروه هکری «قیام تا پیروزی» نزدیک به سازمان مجاهدین خلق، خبر داد که بیش از پنج هزار دوربین نظارتی و ۱۵۰ سایت شهرداری تهران را هک کرده است. این اتفاق در آستانه سالگرد مرگ روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی رخ داد و سازمان مجاهدین طی یک عملیات بیش از پنج هزار دوربین کنترلی مراکز حکومتی و مناطق مختلف تهران و همچنین بیش از ۱۵۰ سایت و سامانه شهرداری تهران را از دسترس خارج کرد.

هفتم بهمن سال گذشته نیز، در حالی که برنامه‌های تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی روال عادی خود را طی می‌کرد، به ناگهان به مدت ١٠ ثانیه پخش برنامه‌ها دچار اختلال شد و تصاویری از سخنرانی مسعود رجوی، رهبر سازمان مجاهدین خلق و شعار «مرگ بر خامنه ای» در شبکه یک و چند شبکه تلویزیونی و رادیویی صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد. مسئولان فنی سازمان صدا و سیما ضمن تایید این خبر، اعلام کردند که این موضوع احتمالا به دلیل هک شدن وب‌سایت سازمان صدا و سیما رخ داده است.

روز جمعه نیز اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی مدعی شده بود که سازمان مجاهدین خلق گزارش‌هایی را علیه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی به غرب می‌دهد.

اسلامی در مورد نقش این سازمان در گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «منافقین هر روز گزارشاتی علیه فعالیت‌های هسته ایران به آژانس دادند که ایرانی‌ها دارند در فلان مرکز بمب‌اتم می‌سازند، رویه آژانس انرژی اتمی نیز این گونه است که برای اثبات اخبار این چنینی دنبال ادله می‌گردد، مسائل را بررسی می‌کند تا به مستندات کافی برسد، موضوعی که البته درباره ایران تا امروز به اثبات نرسیده است.»