بازنشستگان تامین اجتماعی کفن‌پوش به خیابان آمدند

اعتراض سراسری بازنشستگان تامین اجتماعی در دست کم ده شهر ایران برگزار شد

بازنشستگان تامین اجتماعی در حالی که روزها و هفته‌هاست برای دستیابی به حقوق‌شان و افزایش حقوق مصوب شورای عالی کار دست به اعتراض زده‌اند؛ روز شنبه به صورت سراسری در شهرهای مختلف ایران دست به اعتراض زدند. شهرهای اراک، اصفهان، کرج، شوش، شوشتر، کرمان، اهواز، دزفول، زنجان و ساری؛ ده شهری بودند که تا لحظه تنظیم این گزارش در اعتراض به تمکین نکردن دولت از مصوبه شورای عالی کار برای افزایش حقوق بازنشستگان به خیابان آمدند.

در شهر اراک صدها نفر از بازنشستگان مقابل استانداری مرکزی در این شهر تجمع کردند. بازنشستگان در شهر اراک که تعدادشان به صدها نفر می‌رسید با خواندن سرود «زیر بار ستم نمی‌کنیم زندگی، جان فدا می‌کنیم در ره آزادگی» در خیابان منتهی به استانداری اقدام به برگزاری راهپیمایی کردند. در بخشی از این تجمع با دخالت نیروهای پلیس تجمع به تشنج کشیده شد و بازنشستگان با شعار «بی شرف، بی شرف» به دخالت نیروهای پلیس در تجمع اعتراض کردند.

در شهر شوشتر نیز بازنشستگان تامین اجتماعی اقدام به برگزاری راهپیمایی و همچنین برگزاری تجمع در مقابل اداره تامین اجتماعی این شهر کرده و با شعار «مفسد حیا کن دولتو رها کن» اعتراض خود را نشان دادند. در شهر شوش نیز بازنشستگان که تعدادی از آن‌ها کفن به تن کرده بودند، به خیابان آمدند و با شعار «رزمندگان دیروز، گرسنگان امروز» و «گرانی، تورم، بلای جان مردم» به سمت استانداری این شهر حرکت کردند.

اهواز از جمله شهرهایی است که به صورت مداوم شاهد حضور بازنشستگان در خیابان بوده است. بازنشستگان اهوازی با حضور در مقابل استانداری این شهر بار دیگر اعتراض خود را به سیاست‌های دولت در قبال بازنشستگان فریاد زدند. بازنشستگان اهواز با شعار «دولت جنایت می‌کند، مجلس حمایت می‌کند» و «هم مجلس، هم دولت، دروغ می‌گن به ملت» اعتراض خود را به مجلس انقلابی و دولت رئیسی اعلام کردند.

بازنشستگان اصفهان «فقط کف خیابون، به دست میاد حقمون»، «وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه» به خیابان آمدند تا در این اعتراض سراسری در کنار بازنشستگان دیگر شهرها باشند. در زنجان نیز بازنشستگان تامین اجتماعی مقابل سازمان تامین اجتماعی این شهر تجمع کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بازنشستگان اهل کرمان نیز مقابل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان تجمع کردند. معترضین در این تجمع با شعار «هیهات من الذله»، «دولت بی لیاقت، استعفا استعفا» اعتراض خود را به عملکرد دولت رئیسی در سیاست‌های اقتصادی و عمل نکردن به وعده‌های افزایش حقوق اعلام کردند. بازنشستگان شهر ساری در استان مازندران نیز مقابل استانداری این شهر رفتند و با شعار «می‌جنگیم، می‌میریم، ذلت نمی‌پذیریم» اعتراض خود را نشان دادند.

در شهر کرج نیز با تجمع مقابل اداره تامین اجتماعی این شهر خواستار اجرایی شدن مصوبات شورای عالی کار شدند. آن‌ها با شعار «مصوبات شورا، اجرا باید گردد» و «رئیسی دروغگو، حاصل وعده‌هات کو» اعتراض خود را به اجرایی نشدن مصوبات مربوط به افزایش حقوق اعلام کردند.

شورای عالی کار افزایش حقوقی ۳۸ درصدی را برای بازنشستگان در نظر گرفته بود، اما دولت رئیسی در یک ساختارشکنی بی سابقه تصمیم گرفت تنها ده درصد افزایش حقوق برای بازنشستگان تامین اجتماعی در نظر بگیرد. همین اتفاق کار را به خیابان کشاند تا بازنشستگان برای احقاق حقوق‌شان به فریاد در خیابان متوسل شوند.

علی‌اکبر عیوضی، عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان کارگری تهران در گفتگو با ایلنا در مورد بی عملی دولت در واکنش به اعتراض‌های بازنشستگان گفت: «دولت در حالی‌که اهتمامی برای پرداخت بدهی‌های خود به سازمان تامین اجتماعی ندارد؛ افزایش حقوق بازنشستگان سازمان را فریز کرده است؛ این نوع برخورد هم غیرقانونی و هم ناعادلانه است.»