گران‌ترین بالش جهان و نوید خوابی عمیق

طراحی و ساخت این بالش ۵۷ هزار دلاری ۱۵سال طول کشید

سطح این بالش با طلای ۲۴ عیار، الماس، و یاقوت کبود تزیین شده است - Facebook/TailormadePillow

خوابی آرام و عمیق آرزوی بسیاری از ما است. بعضی‌ها برای تحقق این هدف دست به دامن دمنوش‌ها یا خواب‌آورها می‌شوند، برخی به دنبال یوگا و ورزش می‌روند و برخی هم روی تشک و بالش تمرکز می‌کنند. خیلی‌ها تجربه خرید بالش‌های مختلف برای کمک به خواب بهتر را دارند. گاهی هیچ کدام راحت نیستند و گاهی هم یک بالش راحت پیدا می‌شود و به خواب خوب کمک می‌کند.

در سال‌های اخیر به موازات پیشرفت تکنولوژی، تولید بالش نیز از شیوه سنتی پر و پنبه فاصله گرفته و الیاف مصنوعی یا فوم‌های هوشمند هم به بازار تولید بالش راه یافته‌اند. هرکدام از تولید کنندگان هم وعده می‌دهند که با بالشی که آنها تولید کرده‌اند، سر و گردن در بهترین حالت مناسب شخص برای خواب قرار می‌گیرد. البته هرکدام از شرکت‌ها با توجه به کیفیت و ویژگی‌هایی که برای بالش تولیدی خود تعریف کرده‌اند، قیمت متفاوتی را تعیین کرده‌اند که از چند دلار تا چند هزار دلار در نوسان است.

اما اخیرا بالشی طراحی شده است که قبل از هر چیز، قیمت آن جلب توجه می‌کند.

این بالش منحصربه‌فرد و پیشرفته را که اخیرا با قیمت ۵۷ هزاردلار به فهرست اشیای گران‌بهای خانگی اضافه شده است، یک طراح هلندی ساخته است که پیش از روی آوردن به طراحی، متخصص [مشکلات] گردن بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس اطلاعیه «تیلورمید پیلو» (Tailormade Pillow) که وب‌گاه رسمی این بالش است، این بالش از پنبه مصری و ابریشم مالبری ساخته شده و با «فوم هوشمند» یا «مموری فوم» (memory foam) هلندی غیرسمی که از توانایی حفظ فرم انسانی بر خود برخودار است، پر شده است.

این بالش را تیجیس وندر هیلست (Thijs van der Hilst)، درمان‌گر هلندی و متخصص فیزیک بدن که ساخت بالش‌های سفارشی را از سال ۲۰۰۳ آغاز کرد، طراحی کرده است. طراحی و ساخت این بالش ۱۵ سال طول کشید و در نهایت با طلای ۲۴ عیار، الماس، و یاقوت کبود تزیین شد.

روبالشی پارچه‌ای مجلل این بالش که سطح که با طلای ۲۴ عیار پوشانده شده است، می‌تواند تمام تشعشعات الکترومغناطیسی را برای خوابی ایمن‌تر و سالم‌تر مسدود کند. روی زیپ بالش هم یک یاقوت ۲۲.۵ قیراطی و چهار الماس نصب شده است که بیننده با کشف هر یک، می‌تواند دلیل قیمت سرسام‌آور بالش را به‌خوبی بفهمد.

طبق اعلام وبگاه تیلورمید پیلو، این بالش ۵۷ هزاردلاری ترکیبی است از فناوری پیشرفته با صنایع دستی که حتی به افراد دچار مشکل بی‌خوابی‌ نیز کمک می‌کند به خواب راحتی دست یابند.

برای سفارش بالش و پیش از ساخت آن، ابعاد و فرم سر مشتری و نیز شانه‌ها و کمر او به دقت با اسکنر سه‌بعدی اندازه‌گیری می‌شود و بهترین بالش از هر جهت برایش ساخته می‌شود.

فرقی ندارد زن باشید یا مرد، کودک باشید یا بزرگسال، کوچک باشید یا بزرگ، به پهلو بخوابید یا به پشت، تیلورمید بالشی ویژه به شما پیشنهاد می‌کند به قیمت ۵۷ هزاردلار ناقابل.

بیشتر از زندگی