ادامه تجمع بازنشستگان با شعار «حقوق بازنشسته زیر عباست امروز»

بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای اراک، اهواز، رشت، اردبیل و کرمانشاه بازهم به خیابان آمدند

با گذشت بیش از یک‌ماه از شروع تجمع‌های اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی، این اعتراض‌ها کماکان در شهرهای مختلف ادامه دارد و گرمای هوا در شهرهای جنوبی نیز مانع تجمع و دادخواهی بازنشستگان نشده است.

روز یکشنبه پنجم تیر برای چندمین روز پیاپی، شماری از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اهواز در اعتراض به پاسخ ندادن به مطالبات‌شان از جمله اجرای درست همسان‌سازی حقوق مقابل این سازمان تجمع کردند.  مردم اهواز با راهپیمایی در خیابان‌های این شهر و سر دادن شعارهای «دولت مردم فریب، استعفا، استعفا» و «جان فدا می‌کنیم در ره آزادگی، ننگ بر این بندگی» اعتراض خود را فریاد زدند.

بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در شهر اراک نیز در اعتراض به وضعیت معیشتی خود، تجمع اعتراضی برگزار کردند. بازنشستگان اراکی در تجمع روز یکشنبه خود با شعارهای «عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، حقوق بازنشسته زیر عباست امروز» و «شش‌کلاس بی‌سواد/ شخم زدی به اقتصاد» اعتراض خود را نشان دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

معترضین همچنین با شعار «فریاد فریاد؛ از این همه بی‌داد» صدای اعتراض خود را به مسئولین این شهر رساندند.بازنشستگان کرمانشاهی نیز با تجمع مقابل سازمان تامین اجتماعی این شهر خواستار لغو مصوبه دولت در افزایش ۱۰ درصدی حقوق غیرحداقل‌بگیرها شدند. آن‌ها در این تجمع شعار می‌دادند: «فریاد فریاد؛ از این همه بی‌داد».

جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی اردبیل نیز همراه با سر دادن شعار اعتراضی در این شهر دست به تجمع زدند. بازنشستگان تامین اجتماعی در اردبیل با شعار «گرانی، تورم، بلای جان مردم» نسبت به مشکلات معیشتی خود اعتراض کردند.

افزایش حقوق ده درصدی چیزی‌ست که دولت برای آن‌ها در نظر گرفته است و از سوی دیگر بازنشستگان آن را در مقایسه با میزان تورم بسیار ناچیز می‌دانند. شورای عالی کار نیز افزایش حقوق ۳۸ درصدی را برای بازنشستگان در نظر گرفته بود که دولت رئیسی در یک ساختارشکنی بی‌سابقه تصمیم گرفت تنها ده درصد افزایش حقوق برای بازنشستگان تامین اجتماعی در نظر بگیرد.

همین اتفاق مدت‌هاست که حل مسئله را به خیابان کشانده است تا بازنشستگان برای احقاق حقوق‌شان به فریاد در خیابان‌های شهر متوسل شوند. اکنون بیش از سه ماه از اعتراض بازنشستگان به این مصوبه دولت می‌گذرد و دولت ابراهیم رئیسی با وجود قول‌هایی که برای اصلاح آن داده است، اما هنوز گامی عملی برای احقاق حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر نداشته است.