تعداد مبتلایان به کووید در بریتانیا به ۳۰۰هزار نفر در هفته گذشته افزایش یافت

با افزایش ۴۰ درصدی تعداد بستری‌ها در انگلستان، عفونت کووید در بریتانیا افزایش می‌یابد

ظرف شش ماه گذشته ۱۷.۵ درصد از افراد ۷۵ سال و بالاتر واکسن نزده‌اند- Adrian DENNIS / AFP

موارد ابتلا به کووید در هفته گذشته ۳۰۰ هزار نفر افزایش یافت – افزایش ۲۳ درصدی – پیش‌بینی شد ۱.۷ میلیون نفر به این ویروس مبتلا شدند.

جدیدترین ارقام اداره ملی آمار نشان می‌دهد که در هفته منتهی به ۱۸ ژوئن، یک میلیون و ۳۶۰ هزار و ۶۰۰ نفر در انگلستان به کووید مبتلا شدند - که نسبت به هفته قبل ۲۱ درصد افزایش داشته است. ‌

اسکاتلند با ۲۵۰ هزار و ۷۰۰ مبتلا یعنی ۴۲ درصد، بیشترین افزایش را داشته است، درحالی‌که در ولز ۶۸ هزار و ۵۰۰ نفر و در ایرلند شمالی ۵۹ هزار و ۹۰۰ مبتلا شدند.

براساس گزارش اوان‌اس (ONS)، در تمام مناطق انگلستان به جز شمال شرقی و جنوب شرقی میزان ابتلا به کووید افزایش یافته است.

این افزایش در اثر سویه جدید بی‌اِی.۴ و بی‌اِی.۵ که زیر مجموعه‌های اومیکرون‌اند، رخ داده است. به گزارش اوان‌اس، میزان ابتلا به سویه‌های فعلی کمی بیشتر از آلفا در طول موج اول است – با این حال، بستری‌ها یک‌چهارم و مرگ و میرها یک‌بیستم [قبل] است.

با این وجود [میزان] پذیرش‌های بیمارستانی در همه گروه‌های سنی رو به افزایش است و داده‌های دیروز انگلستان نشان داد تعداد بیماران مبتلا به کووید در بیمارستان تا ۴۰ درصد زیاد شده است.   

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق تجزیه‌وتحلیل آدل گرویر از گروه واکنش آمار کووید [کووید اکچوئریز (Covid Actuaries) ریسپانس گروپ (Response Group)] تعداد افرادی که در بیمارستان به کووید مبتلا می‌شوند نیز رو به افزایش است. روز پنجشنبه گرویر گفت احتمالا ۱۳۵۰ نفر در هفته گذشته در بیمارستان به کووید مبتلا شدند – که از ۵۱۹ مورد چهار هفته پیش بالاتر رفته است.

این ارقام پس از آن منتشر شد که جاناتان ون تام، معاون افسری پزشکی، به رادیو چهار بی‌بی‌سی گفت که داده‌های هفته گذشته اوان‌اس نکته «هشداردهنده‌ای» ندارد.

او گفت که وضعیت فعلی بستری در بیمارستان و پذیرش مراقبت‌های ویژه «مساعد» است.

پروفسور ون تام گفت که اگر این شرایط ادامه یابد، دولت مجبور می‌شود بگوید: «این بخشی از شیوه شروع سازگاری ما از هم‌زیستی طولانی‌تر با این ویروس است.»

دفتر امنیت بهداشت بریتانیا در دستورالعمل روز جمعه هشدار داد که اکنون بیش از نیمی از موارد جدید کووید را اومیکرون بی‌اِی.۴ و بی‌اِی.۵ تشکیل می‌دهند.  

پروفسور سوزان هاپکینز، مشاور ارشد پزشکی یوکی‌اچ‌اس‌ای (UKHSA) گفت:«واضح است که افزایش شیوع اومیکرون بی‌اِی.۴ و بی‌اِی.۵ تعداد موارد ابتلایی که در هفته‌های اخیر دیده‌ایم را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد. در راستای ابتلای عمومی شاهد افزایش تعداد بستری‌های بیمارستانی بوده‌ایم، اما واکسیناسیون همچنان ادامه دارد تا میزان بستری‌ها و مرگ‌ومیرها پایین بماند.»

«با افزایش شیوع، مهم‌ترین نکته این است که هوشیار بمانیم، احتیاط به خرج بدهیم و با واکسن‌های کووید که بهترین شیوه دفاعی ما دربرابر ویروس است خود را به روز نگه داریم. اگر [تزریق] دوزهای تقویتی یا حتی دوزهای اول را انجام نداده‌اید برای جبران وقت هست، بنابراین لطفا واکسن‌های توصیه‌شده را دریافت کنید.»

پروفسور هاپکینز هشدار داد که ظرف شش ماه گذشته ۱۷.۵ درصد از افراد ۷۵ سال و بالاتر واکسن نزده‌اند و این امر آن‌ها را بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید قرار می‌دهد.

© The Independent

بیشتر از جهان