مدیرعامل بایننس: ممکن است سال‌ها طول بکشد تا سقوط تاریخی بیت‌کوین بهبود یابد

بسیاری از کارشناسان یک «زمستان رمزارزی» را پیش‌بینی کرده‌اند

اکنون بیت‌کوین با قیمت ۲۰۴۹۰ دلار معامله می‌شود- REUTERS/Dado Ruvic/Illustration

مدیرعامل بایننس گفته ممکن است بیت‌کوین تا سال‌ها پس از سقوط‌های اخیر بازار، به رکورد قیمت بالای ۶۹ هزار دلاری خود نرسد.

چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال، بعد از حذف بیش از دو تریلیون دلار از کل بازار ارزهای دیجیتال، این پیش‌بینی را به گاردین ارائه داد.

سقوط ارزهای رمزنگاری شده [کریپتوکارنسی] زمانی آغاز شد که استیبل کوین ترا یواس‌تی پیوند خود را با دلار از دست داد و باعث شد که لونا، ارز خواهرش بیش از ۹۹ درصد ارزش خود را از دست بدهد. سپس ارزش کریپتوکارنسی سلسیوس کاهش یافت و سایر ارزها نیز با آن افت کردند.

ژائو گفت: «فکر می‌کنم اکنون با توجه به این کاهش قیمت، از بالاترین میزان یعنی ۶۸ هزار به ۲۰ هزار احتمالا مدتی طول بکشد تا دوباره [به جای قبلی] برگردیم. احتمالا چند ماه یا دو سه سال طول می‌کشد، اما کسی نمی‌تواند آینده را پیش‌بینی کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ژائو گفت که اکنون بیت‌کوین با قیمت ۲۰۴۹۰ دلار معامله می‌شود، قیمتی که «امروز بسیار پایین» تصور می‌شود. «اما می‌دانید، اگر در سال ۲۰۱۹-۲۰۱۸ به مردم می‌گفتند بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲، به ۲۰ هزار می‌رسد خیلی خوشحال می‌شدند. در سال ۲۰۱۹-۲۰۱۸ بیت‌کوین سه هزار و شش هزار دلار بود.»

او ادامه داد: «اگر به کف [بیت‌کوین] نگاه کنید، اکنون از آخرین اوج خود بالاتر ایستاده است؛ بنابراین چه عادی باشد چه نه، فکر می‌کنم با توجه به اینکه هنوز صنعتی رو به رشد است، نوسان‌های قیمت آن عادی است.»

بسیاری از کارشناسان یک «زمستان رمزارزی» را پیش‌بینی کرده‌اند که شرکت‌های فناوری بزرگ مثل کوین‌بیس با وجود سود میلیونی، پیشنهادهای استخدامی خود را لغو کنند.

ژائو گفت ممکن است در جریان این سقوط برخی از شرکت‌ها برای رشد دچار مشکل شوند، اما بایننس که بر‌اساس نهاد ناظر مالی از انجام فعالیت‌های تنظیم‌شده‌ در بریتانیا منع شده، همچنان رو به توسعه است.

«اکنون قطعا این‌طور تصور می‌شود که بسیاری از پروژه‌ها در تنگنا قرار دارند، زیرا زمانی که به بالاترین حد برسید، همه پروژه‌ها پول خرج می‌کنند، انگار که همیشه قرار است در بالاترین حد خود بمانند؛ بنابراین حالا که دچار افت شده است تصور می‌کنند که زمستان فرا رسیده؛ اما برای پروژه‌هایی که پول نقد ذخیره کرده‌اند، ما هنوز مفید هستیم، هنوز استخدام می‌کنیم، هنوز رو به رشد هستیم.»

© The Independent

بیشتر از اقتصاد