مدال نقره برای کاراته زنان ایران

یک گام تا کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰

سایت فدراسیون کاراته ایران

اولین دوره بازی‌های جهانی ساحلی توسط اتحادیه کمیته‌های ملی المپیک در دوحه قطر در حال برگزاری است. این دوره از بازی‌ها برای رشته‌های ورزشی که در المپیک حضور ندارند برگزار می‌شود. اولین دوره این بازی‌ها قرار بود در سن دیه‌گو آمریکا برگزار شود ولی پس از عدم موفقیت این شهر برای تامین منابع مالی مورد نیاز، میزبانی به دوحه قطر اعطا شد. بازی‌های جهانی ساحلی مورد تایید کمیته بین‌المللی المپیک است و هر دو سال یکبار برگزار می‌شود. دور بعدی سال ۲۰۲۱ در هنگ کنگ خواهد بود.

این دوره بازی‌ها از ۱۱ تا ۱۶ اکتبر و با شرکت ۱۲۳۷ ورزشکار از ۹۷ کشور دنیا در ۱۴ رشته ورزشی در مجموعه ورزشی اسپایر قطر، در دو ساحل الغرافه و کاتارا برگزار می‌شود و از ایران، تیم‌های کاراته و بولدرینگ (تیم‌های زنان و مردان) و کشتی و فوتبال ساحلی (فقط تیم مردان) به این بازی‌ها اعزام شدند.

تعداد اندکی از رشته‌های ورزشی حاضر در این مسابقات شانس حضور در ۲۹مین دوره بازی‌های المپیک را خواهند داشت و همین نکته، این بازی‌ها را حائز اهمیت کرده است. رشته کاراته نیز یکی از این رشته‌هاست که برای اولین بار در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو (محل تولد این رشته ورزشی) برگزار خواهد شد. فاطمه صادقی و ابوالفضل شهرجردی نمایندگان کاراته ایران بودند که شهرجردی با کسب مقام هفتم، از صعود به مرحله بعدی بازماند و صادقی با کسب مدال نقره تاریخ ساز شد.

فاطمه صادقی ۱۹ ساله با رنکینگ ۱۷ جهان پس از رویارویی با کاتاروهای (کاراته‌کاران) کشورهای آمریکا، ایتالیا، دومنیکن، ونزوئلا، تایلند، نیوزلند و اسپانیا با کسب امتیاز ۲۴.۲۰ به مرحله بعدی صعود کرد و در مرحله نیمه نهایی با شکست دادن رقیبان آمریکایی، ایتالیایی و دومنیکنی با کسب امتیاز ۲۴.۶۶ به بازی فینال راه یافت.

این کاتارو ملاردی در این بازی به مصاف ساندرا سانچز ۳۸ ساله از اسپانیا رفت و رقابت را با امتیاز ۲۴.۶۰ در برابر ۲۶.۲۸ به حریف قدر خود واگذار کرد و اولین مدال کاروان ایران در این بازی‌ها را به دست آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اولین بار در رده سنی بزرگسالان کاتای انفرادی زنان است که نماینده ایران به مرحله فینال راه می‌یابد و همچنین موفق به کسب مدال می‌شود.

در ویدیوی منتشر شده از صادقی در خبرگزاری فارس، صادقی می‌گوید: «ساندرا سانچز رنک (رتبه) یک دنیاست. من رنک ۱۷ هستم که امیدوارم آن را پایین بیاورم و کسب سهمیه کنم. مسابقات بعدی کاراته‌وان برای کسب سهمیه المپیک دی ماه در اسپانیا خواهد بود».

سانچز قهرمان جهان در سال ۲۰۱۸ است و با ۵ طلا و دو نقره یکی از شانس‌های المپیک ۲۰۲۰ به حساب می‌آید. سایت رسمی فدراسیون جهانی کاراته با شگفتی از این بازی یاد کرد و در سایت خود نوشت: «کاراته کای ایرانی با راهیابی به فینال، بزرگترین اتفاق غیر منتظره روز را رقم زد. بر خلاف تمامی احتمالات، این ورزشکار ۱۹ ساله همگان را سورپرایز کرد و برای کسب عنوان قهرمانی به فینال راه یافت».

گفتنی است مدال برنز این بازی‌ها مشترکا به هنگ کنگ و دومنیکن رسید و کسب مدال نقره ۷۰۰ دلار برای صادقی به همراه داشت. وی پیشتر مدال‌های رنگارنگی در رده سنی جوانان و امید برای ایران به ارمغان آورده است: در مسابقات قهرمانی جوانان۲۰۱۶ جهان( اندونزی) نقره، مسابقات قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۱۶ (اندونزی) نقره، مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ (قزاقستان) در رده سنی امید طلا و مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹(ازبکستان) برنز.

بیشتر از ورزش