چرا برد پیت الکل و سیگار را کنار گذاشت؟

این بازیگر سرشناس هالیوود در مورد مشکل خود برای به یادآوردن افراد جدید و تشخیص چهره آن‌ها به‌ صراحت، صحبت کرد

برد پیت الکل را زمانی ترک کرد که آنجلینا جولی در سال ۲۰۱۶ درخواست طلاق داد- Kevin Winter/Getty Images/AFP

شهرت چند سال اخیر برد پیت بیش از آنکه به علت نقش‌های سینمایی‌اش باشد، به این دلیل بود که خانواده‌اش را ترک کرد یا به‌ نوعی خانواده‌اش او را ترک کردند. حالا او می‌گوید دو پای ثابت دیگر زندگی‌اش را هم کنار گذاشته است: سیگار و الکل. یکی از دلایل آن هم ابتلا به یک بیماری بود که کیفیت زندگی‌اش را پایین آورد.

این بازیگر در مورد مشکل خود برای به یادآوردن افراد جدید و تشخیص چهره آن‌ها به‌ صراحت، صحبت کرد و گفت که این مسئله برای کل زندگی بزرگسالی او به‌ ویژه در مهمانی‌ها، مانع ایجاد کرده بود.

برد پیت، ستاره شناخته‌شده و تهیه‌کننده ۵۸ ساله، اخیرا در مصاحبه‌ای جدید با نشریه جی‌کیو، درباره زندگی، هنر و همه‌چیز صحبت کرد. او که در طول دوران همه‌گیری «در خانه‌اش در لس‌آنجلس پنهان شده بود»، از این فرصت برای ترک سیگار و الکل استفاده کرد.

برد پیت می‌گوید سیگار را کلا ترک کرده، چون نمی‌توانسته‌ است کمتر سیگار بکشد. او توضیح داد: «من این توانایی را ندارم که روزی فقط یک نخ یا دو نخ سیگار بکشم. این (اراده) در من نیست. من به‌ تمامی درگیر می‌شوم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این بازیگر در ادامه گفت که الکل را زمانی ترک کرد که آنجلینا جولی در سال ۲۰۱۶ درخواست طلاق داد.

پیت گفت که با وجود شهرت زیاد، توانست هر جور شده یک سال و نیم در جمع الکلی‌های گمنام حضور پیدا کند.

پیت و جولی شش فرزند دارند: مدوکس ۲۰ ساله، پکس ۱۸ ساله، زهرا ۱۷ ساله، شیلو ۱۶ ساله و دوقلوها ویوین و ناکس ۱۳ ساله. جولی، مدوکس و زهرا را قبل از آغاز رابطه‌ با پیت به فرزندی پذیرفته بود و پیت بعدا هر دو را به فرزندی پذیرفت.

پیت به نویسنده جی‌کیو گفت که از یادآوری خاطرات قدیمی سیگار صبح همراه قهوه خوشش می‌آید اما می‌داند که بدنش دیگر نمی‌تواند آن را تحمل کند: «من دیگر در آن سنی‌ام که از این کار، هیچ‌چیز خوبی در نمی‌آید.»

پیت معتقد است مشکلی که در به یادآوردن چهره و نام افراد داشت، ممکن است با بیماری پروسوپاگنوزیا یعنی ناتوانی در تشخیص چهره افراد که با نام «چهره‌کوری» نیز شناخته می‌شود، مربوط باشد. او از اینکه دائم شرمنده باشد که نمی‌تواند چهره بسیاری از افرادی را که ملاقات کرده است، به خاطر بیاورد، ابراز ناراحتی کرد و گفت که نگران است که مردم او را فردی منزوی، گوشه‌گیر یا خودشیفته بدانند.

بیشتر از زندگی