نیروهای طالبان در تخار یک دانش‌آموز را کتک زدند

اجمل، دانش‌آموز کلاس دوازدهم، در خیابان با دوستانش در حال شوخی و مزاح بود که هدف خشم نیروهای طالبان قرار گرفت

طالبان این دانش‌آموز را کتک می‌زنند، اما او سوگند می‌خورد که کاری نکرده است- تصویر از سجاد نورستانی

ویدیویی از ضرب‌وشتم یک پسر نوجوان پخش شده است که نشان می‌دهد چند مرد او را محکم گرفته‌اند و به‌شدت کتک می‌زنند.

سجاد نورستانی، خبرنگار آزاد، به ایندیپندنت فارسی گفت که بر اساس اطلاعات او، محل این اتفاق شهرستان چاه آب استان تخار بوده است.

به گفته این خبرنگار، اجمل، دانش‌آموز کلاس دوازدهم دبیرستان حامد شهید در شهرستان چاه آب تخار است که روز دوشنبه به دستور مولوی غلام، از فرماندهان طالبان در این شهرستان، بازداشت شده و به‌شدت کتک خورده است.

این خبرنگار می‌گوید اجمل در خیابان با دوستانش در حال شوخی و مزاح بود که هدف خشم نیروهای طالبان قرار گرفت. در ویدیویی که از صحنه ضرب‌وشتم اجمل منتشر شد، او پیوسته سوگند می‌خورد که کاری نکرده و می‌کوشد خود را نجات بدهد اما دو نفر دست و پای او را محکم می‌گیرند و با شلاق به سر و صورت و بدنش می‌کوبند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

توهین، تحقیر، ضرب‌وشتم و بازداشت مردم در حکومت طالبان چیز تازه‌ای نیست. طالبان در ۱۰ ماه گذشته، افراد زیادی را در جای‌جای افغانستان به اتهام‌های گوناگون بازداشت و شکنجه کرده‌اند و در این مدت، ویدیوهای بسیاری از ضرب‌وشتم کودکان و نوجوانان در مدارس، به‌ویژه مدارس دینی، پخش شده است.

در آبان ۱۴۰۰ هم ویدیویی منتشر شد که در آن، گروهی از افراد طالبان یکی از دانش‌آموزان مدرسه محمد فقیر فیروزی در ناحیه پانزدهم شهر کابل را کتک می‌زدند.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان در ۱۵ اوت ۲۰۲۱، نظام سیاسی، حقوقی و اقتصادی و ارتش و پلیس افغانستان از هم پاشید و طالبان بر اساس اوامر ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر خود، که تاکنون هیچ‌کس او را ندیده است، بر مردم افغانستان حکمرانی می‌کنند.

اداره امر به معروف و نهی از منکر طالبان محدودیت‌های شدیدی برای مردم افغانستان وضع کرده است. در آخرین مورد، ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی پخش شد که نشان می‌داد طالبان جوانی را در خیابان نگه داشته‌اند و به اتهام داشتن موهای بلند به او سیلی می‌زنند. آن‌ها سپس موهای این جوان را قیچی کردند. پخش این صحنه واکنش تند شهروندان افغانستان را به دنبال داشت.

به گفته آگاهان سیاسی، با آنکه نهادهای مدافع حقوق بشر طالبان را به نقض حقوق بشر در افغانستان متهم می‌کنند، برخی از کشورها همچنان در تلاش‌اند با طالبان ارتباط برقرار کنند.