به رغم هشدارهای اسرائيل؛ ترکیه می‌‌گوید گردشگران خارجی امنیت دارند

ارتش اسرائیل تمامی مجوزهای سفر به ترکیه، حتی توقف کوتاه‌مدت نظامی‌های این کشور در فرودگاه‌های ترکیه را لغو کرد

در حال حاضر، سطح هشدارهای امنیتی برای شهروندان اسرائیلی در خاک ترکیه، در رده چهار طبقه‌بندی شده است - FADEL SENNA / AFP

تنها یک روز بعد از آن که اسرائيل به شهروندان خود هشدار داد از سفر به ترکیه خودداری کنند و اگر در این کشور به‌سر می‌برند هرچه سریع‌تر خارج شوند، وزارت خارجه ترکیه، با صدور بیانیه‌ای ترکیه را کشور امنی معرفی کرد و نوشت برای تامین امنیت تمامی گردشگران، تدابیر لازم اتخاذ شده است.

در بیانیه روز سه‌شنبه وزارت خارجه ترکیه، هیچ اشاره مستقیمی به دولت اسرائيل یا موضع‌گیری روز دوشنبه یائیر لاپید، وزیر خارجه این کشور نشده است.

خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه روز سه‌شنبه ۲۴ خرداد ماه به نقل از سخنگوی وزارت  خارجه ترکیه نوشت: به نظر می‌رسد این هشدارها در ارتباط با برخی تحولات غیرمرتبط با ترکیه صادر شده است. اما در اصل مسئولان و ارگان‌های مقتضی کشور تمامی تدابیر لازم در مسیر مبارزه با تروریسم را اتخاذ کرده‌اند.

با این حال، روز یک‌شنبه دستگاه‌های امنیتی ترکیه به مقام‌های اسرائیلی اطلاع دادند گزارش‌های قابل اطمینانی از طرح نیروهای وابسته به حکومت ایران به شهروندان اسرائیلی در ترکیه در اختیار دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همزمان، روز سه‌شنبه روزنامه تایمزاسرائیل در گزارشی به نقل منابع نظامی این کشور نوشت ارتش اسرائيل از تمامی نظامی‌های این کشور که در ترکیه به‌سر می‌برد، خواسته فورا خاک ترکیه را ترک کنند و به اسرائیل بازگردند.

در گزارش روز سه‌شنبه تایمزاسرائیل اشاره شده که ارتش اسرائیل تمامی مجوزهای سفر به ترکیه، حتی توقف کوتاه‌مدت نظامی‌های این کشور در فرودگاه‌های ترکیه را لغو کرده است.

دو هفته پیش، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داده بود که مقام‌های این کشور با بیش از ۱۰۰ تن از شهروندان اسرائیلی در ترکیه تماس گرفته‌اند و درباره تهدید‌های امنیتی حکومت ایران هشدار داده‌اند.

پیش‌تر روزنامه اورشلیم‌پست در گزارشی نوشت یک شبکه فعال وابسته به حکومت ایران در برنامه‌ریزی برای حمله به شهروندان اسرائیلی در ترکیه نقش داشته است.

به‌نوشته اورشلیم‌پست در حال حاضر، سطح هشدارهای امنیتی برای شهروندان اسرائیلی در خاک ترکیه، در رده چهار طبقه‌بندی شده است. رده چهار بالاترین سطح تهدید امنیتی در اسرائیل به‌حساب می‌آید.

بیشتر از جهان