هند در نشست اقلیمی بن: کشورهای ثروتمند باید تامین بودجه کنند

ماه مارس امسال داغ‌ترین ماه ثبت‌شده در هند از ۱۲۲ سال پیش تاکنون بوده است

دهلی نو به تابستان‌های بسیار گرمش معروف است-ARINDAM DEY / AFP

در حالی که هند با موج گرمایی بی‌سابقه مواجه است، مقام‌های این کشور در نشست مقدماتی اقلیمی در آلمان، موضعی سرسختانه گرفتند و از کشورهای ثروتمند خواستند برای مقابله با تغییرات اقلیمی اقدام‌های لازم را انجام دهند.

نشست اقلیمی بعدی سازمان ملل در ماه نوامبر در مصر برگزار خواهد شد. اما در حال حاضر، دیدارهای مقدماتی این نشست در بنِ آلمان در جریان است.

دهلی نو به تابستان‌های بسیار گرمش معروف است و امسال از سخت‌ترین سال‌ها بوده است. موج گرما از اواسط مارس (اسفندماه) آغاز شده است و بر زندگی بسیاری از افراد که امرار معاششان وابسته به خیابان است تاثیر گذاشته و در ضمن، باعث نابودی محصولاتی همچون گندم شده است. بر اساس آخرین داده‌های اداره هواشناسی هند، در فصل جاری، حداکثر دمای دهلی در ۲۵ روز از ۴۲ درجه سانتیگراد بالاتر رفته است؛ این بالاترین سطح از سال ۲۰۱۲ تاکنون است. میانگین دمای این شهر در تابستان معمولا بین ۳۶ تا ۳۸ درجه است. اما در اواسط ماه، در برخی نقاط شهر به ۴۹ درجه هم رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماه مارس امسال در ضمن داغ‌ترین ماه ثبت‌شده در هند از ۱۲۲ سال پیش تاکنون بوده است.

به گزارش رسانه‌ها، هیئت هندی در شهر بن، خطاب به کشورهای ثروتمند، از آسیب‌هایی گفت که در اثر بحران اقلیمی دیده است و خواهان دریافت بودجه‌ای قابل‌توجه برای مقابله با رویدادهایی مثل موج گرمای کنونی شد. هند در نظر دارد با این بودجه، زیرساخت‌هایی همچون سامانه‌های هشدار اولیه ایجاد کند و همچنین، زیرساخت‌ها، خانه‌ها و محصولات کشاورزی را که نابود شده‌اند بازسازی کند.

برخی نمایندگان سایر کشورهای در حال توسعه نیز از فرصت نشست بن استفاده کرده‌اند تا به نابرابری‌های جهانی در امر مقابله با تغییرات اقلیمی اعتراض کنند. زاهر فاکر، هماهنگ‌کننده مالی «گروه ۷۷+چین» که بیشتر کشورهای جهان از جمله ایران را شامل می‌شود، گفت ۱۰۰ میلیارد دلاری که کشورهای توسعه‌یافته وعده داده بودند کافی نیست و همان میزان هم فراهم نشده است.

بیشتر از جهان