ادامه اعتراض‌های سراسری در ایران؛ اعتصاب بازاریان، تجمع بازنشستگان

طیف‌های گسترده‌ای از مردم، از بازنشستگان تا کسبه و بازاریان، بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و علیه سیاست‌ها و مقام‌های جمهوری اسلامی شعار دادند

اعتراض‌های سراسری در شهرهای کوچک و بزرگ ایران همچنان ادامه دارد. روز سه‌‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ در چندین شهر ایران از جمله در بروجرد، زنجان، اهواز، شوش، کرمانشاه، میناب، اراک، کازرون تجمع‌های اعتراضی برپا شد.

بر اساس گزارش‌ها و ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، روز سه‌شنبه نیز طیف‌های گسترده‌ای از مردم، از بازنشستگان تا کسبه و بازاریان، بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و علیه سیاست‌ها و مقام‌های جمهوری اسلامی شعار دادند.

در اراک، بازاریان شهر برای سومین روز متوالی دست از کار کشیدند و در برابر ساختمان اداره کل امورمالیاتی استان مرکزی تجمع کردند. برابر گزارش‌های منتشرشده، یگان ویژه نیروی انتظامی در اراک با تجمع‌کنندگان درگیر شد.

در شهرستان میناب، در استان هرمزگان، هم بازاریان شهر نسبت به وضع مقررات جدید مالیاتی و افزایش هزینه‌های کسب‌وکار تجمع کردند.

روز سه‌شنبه تجمع‌ مشابه‌ای هم در شهرستان بروجرد، در استان لرستان، در قبال افزایش مالیات اصناف برگزار شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شهرستان کازرون، در استان فارس، هم روز سه‌شنبه بار دیگر شاهد اعتراض‌ کسبه و بازاریان شهر بود. بر اساس ویدئوهای منتشر شده، بازاریان کازرون روز سه‌شنبه نیز دست از کار کشیدند و مغازه‌های خود را بستند.

از اول تیرماه، موعد پرداخت مالیات‌های سالانه است. انتظار می‌رود تجمع و اعتراض‌های اصناف مختلف طی روزها و هفته‌های آینده در شهرهای مختلف ایران برگزار شود.

روز گذشته، در تهران نیز گروه بزرگی از بازاریان دست به تجمع زدند و نسبت به سیاست‌های مالیاتی، توقیف اجناس به بهانه قاچاق و روند صعودی بهای ارزهای خارجی اعتراض کردند.

بازاریان در تهران دست از کار کشیدند و خواهان بسته شدن مغازها و همراهی اصناف مختلف با اعتصاب‌ها و اعتراضی‌های سیاسی-اقتصادی شدند.

علاوه بر کسبه و بازاریان، بازنشستگان تامین اجتماعی نیز روز سه‌شنبه برای بار دیگر در چندین شهر، از جمله در اهواز، کرمانشاه، زنجان و شوش، به خیابان‌ها آمدند نسبت به وضعیت معیشتی خود و عدم تحقق مطالباتشان شعار دادند.

بر اساس گزارش‌ها، در تمامی تجمع‌هایی اعتراضی روز سه‌شنبه، علاوه بر طرح مطالبات و خواست‌های اقتصادی، شعارهای سیاسی نیز علیه مقام‌ها و نهادهای مختلف جمهوری اسلامی سر داده شد.