پس‌لرزه‌های ششم ژانویه؛ ترامپ شهادت دخترش را رد کرد

رئیس جمهوری سابق آمریکا تاکید کرد که بر ادعایش مبنی بر تقلب در انتخابات اصرار دارد

ایوانکا ترامپ دختر دونالد ترامپ و همسرش جرد کوشنر - AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌‌جمهوری سابق ایالات متحده، شهادت دخترش ایوانکا را در کمیته منتخب مجلس نمایندگان در مورد شورش روز ششم ژانویه رد کرد.

به گزارش نیویورک پست، ترامپ در رسانه اجتماعی خودش به نام تروث سوشال Truth Social نوشت: «ایوانکا ترامپ در بررسی یا مطالعه نتایج انتخابات دخالتی نداشت. به نظر من او فقط در گفته‌هایش سعی می‌کرد به نظر و موقعیت بیل بار به عنوان دادستان کل احترام بگذارد.»

این پست تنها چند ساعت پس از آن منتشر شد که لیز چنی، عضو کمیته منتخب مجلس نمایندگان، بخشی از شهادت خود را برای قانونگذاران و عموم مردمی که جلسه استماع را تماشا می‌کردند پخش کرد.

چنی گفت: «بسیاری از کارمندان ترامپ در کاخ سفید نیز متوجه شدند که شواهد، ادعاهایی را که رئیس جمهوری سابق آمریکا درباره تقلب در انتخابات مطرح می‌کرد، تایید نمی‌کند. در اینجا دختر ترامپ را می‌بینید که درباره گفته‌های بیل بار مبنی بر این که وزارت دادگستری هیچ تقلبی برای لغو انتخابات ندیده است، اظهارنظر می‌کند.»

سپس ویدئویی پخش شد که نشان می‌داد مصاحبه‌کنندگان از ایوانکا ترامپ می‌پرسند که نظرش درباره اظهارات دادستان چیست و آیا گفته‌های او بر نظرش درمورد سالم بودن انتخابات تاثیر گذاشته است یا خیر؟ ایوانکا در پاسخ گفت: «گفته‌های ایشان روی دیدگاه من تاثیر گذاشت. به دادستان کل احترام می‌گذارم و بنابراین حرف‌های او را می‌پذیرم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انتظار می‌رود که در هفته‌های آینده، ویدئو‌های دیگری از شهادت ایوانکا در سایر جلسات کمیته منتشر شود.

در همین حال ترامپ در پست دیگری نیز در این مورد نوشت: «کمیته منتخب از پخش نظر بسیاری از شاهدان خودداری می‌کند، این کمیته اظهارنظرها در مورد تقلب و بی‌نظمی در انتخابات که در مقیاس وسیع رخ داده است را نشان نمی‌دهد.»

او همچنین از بیل بار انتقاد کرد که در دسامبر ۲۰۲۰ گفته بود وزارت دادگستری «تقلب در انتخابات را در مقیاسی ندیده است که بتواند بر نتیجه متفاوتی در انتخابات تاثیر بگذارد».

در ماه مارس سال جاری، دادستان کل سابق فاش کرد که ترامپ از این گفته‌ها خشمگین شده و او را «گاو نر» و «بزدل» خوانده است. رئیس جمهوری سابق آمریکا در اظهارات مجدد خود نیز انتقادهایش به بار را ادامه داد و دوباره او را «ضعیف و ترسناک» خواند.
 ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی‌اش نوشت: «بیل بار یک دادستان کل ضعیف و ترسیده بود که همیشه از سوی دموکرات‌ها به بازی گرفته می‌شد، او با هر تهدید از استیضاح شدن می‌ترسید.»

او همچنین افزود: «بیل بار ترسو بود که به وکیل ایالات متحده خود در فیلادلفیا، جایی که تقلب در انتخابات بیداد می‌کرد، اجازه نداد حتی به این موضوع فکر کند.»

جلسه کمیته منتخب مجلس نمایندگان در حالی ادامه پیدا می‌کند که ترامپ همچنان اصرار دارد با بسیاری از مردم درباره نتایج انتخابات صحبت کرده و بر ادعایش مبنی بر «تقلب و دزدیده شدن آرای خود» ثابت قدم است.

بیشتر از جهان