اولین چاپ یکی از کتاب‌های هری پاتر به مزایده گذاشته می‌شود

پیش‌بینی‌ها رقمی نزدیک به ۳۰ هراز پوند است

Warner Bros

یک نسخه نادر و «دست‌نخورده» از اولین چاپ کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» (Harry Potter and the Philosopher’s Stone) بعد از دهه‌ها حفظ شدن در کیفی مهر و موم شده، قرار است برای ۳۰ هزار پوند به مزایده گذاشته شود. [کتاب هری پاتر و سنگ جادو، در بریتانیا با نام هری پاتر و سنگ فیلسوف منتشر شد و بعد از انتشار در ایالات متحده به نام اخیر تغییر یافت]

به گزارش سایت اسکاتزمن (Scotsman) این کتاب جلدمقوایی یکی از ۵۰۰ نسخه اصلی اولین کتاب از سری کتاب‌های مشهور جی‌کی رولینگ است که اولین بار در سال ۱۹۹۷ منتشر شد.

متخصصان می‌گویند این کتاب رمان در بهترین وضعیتی است که تا به حال دیده‌اند و معتقدند وقتی فردا (جمعه ۱۱ اکتبر) به زیر چکش مزایده رود می‌تواند از ۲۵ تا ۳۰ هزار پوند فروخته شود.

این کتاب به خاطر نگهداری شدن در کیفی رمزدار در منزل مالکان آن در لنکشایر، در چنان وضعیت خوبی قرار دارد.

این زوج که کارمندان دولتی بازنشسته هستند و خواستند هویت‌شان مخفی بماند، گفتند: «این کتاب همراه کتاب «هری پاتر و تالار اسرار» (Harry Potter and the Chamber of Secrets) که آن هم به مزایده گذاشته شده است، دور از دسترس در کیفی مهر و موم شده نگاهداری شده است. برنامه این بود که آنها را به عنوان میراث خانوادگی نگاه داریم و به همین خاطر همسرم آنها را در کیف گذاشت تا از زرد شدن صفحات کتاب جلوگیری نماید.»

جیم اسپنسر، از دلالان هانسونز (Hansons Auctioneers) گفت وقتی کتاب برای قیمت‌گذاری آورده شد احساس کرد انگار دارد «الماس‌های قاچاق شده را دلالی می‌کند».

یک نسخه دیگر از اولین ویراست کتاب هری پاتر و سنگ جادو اخیرا بعد از پیدا شدن در استفوردشایر در مزایده‌ای به ۲۸ هزار پوند فروخته شد. این کتاب به «جام مقدس» کلکسیونرها معروف است چرا که نسخه‌های خیلی محدودی از آن منتشر شده است. 

اینجا می‌توانید راهنمای ما درباره این که چگونه بفهمید آیا کتابی نادر از هری پاتر را در خانه دارید، مشاهده کنید.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از کتاب