نامزد مورد حمایت ترامپ، گزینه جمهوری‌خواهان برای کرسی سنای اوهایو

کسب بیشترین آرا از سوی جی.دی ونس نشان‌دهنده قدرت حمایت ترامپ است

ترامپ با اعلام حمایت از جی.دی ونس، فضای رقابت اوهایو را تغییر داد _ MANDEL NGAN / AFP

جی.دی ونس، کاندیدای مجلس سنای آمریکا که از حمایت دونالد ترامپ برخوردار است، در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در اوهایو پیروز شد.

به گزارش رویترز، ترامپ ماه گذشته با حمایت از ونس، نویسنده و سرمایه‌دار، فضای رقابت اوهایو را تغییر داد و او را از جاش ماندل، خزانه‌دار سابق ایالت که از حامیان سرسخت ترامپ نیز بود، جلو انداخت. بر اساس گزارش‌ها، ونس با کسب ۳۲درصد آرا، ماندل با ۲۴ درصد، و مت دولان، قانونگذار ایالتی با ۲۳ درصد، پیشتاز میدان جمهوری‌خواهان در این رقابت بودند.

 در حالی که جاش ماندل برای کسب حمایت ترامپ لابی کرده بود و در عین حال به شدت از سیاست‌های او دفاع می‌کرد، کسب بیشترین آرا از سوی ونس، نشان‌دهنده قدرت حمایت ترامپ است.

ترامپ تاکنون برنامه‌های خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ اعلام نکرده است، اما مرتب به این موضوع اشاره می‌کند که قصد دارد یک کارزار انتخاباتی دیگر راه‌اندازی کند. 

جی.دی ونس که پیش از این منتقد ترامپ بود، پس از این پیروزی در یک سخنرانی گفت: «باید از چهل و پنجمین رئیس ‌جمهوری ایالات متحده، دونالد ترامپ، تشکر کنم.»

او پس از این پیروزی با تیم رایان، نماینده دموکرات سنای ایالات متحده، روبه‌رو خواهد شد که در انتخابات مقدماتی آن نهاد پیروز شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رایان که مدت کوتاهی نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شد، کارزار انتخاباتی خود را بر جذب رای طبقه کارگر و تجدید قوا در بخش تولید متمرکز کرده است. او که موضع سختی در مورد چین اتخاذ کرده است، در یک سخنرانی در جمع حامیان خود گفت: «می‌خواهم ما قطب تولیدی جهان باشیم. باید به کشورمان کمک کنیم که از چین جلو بزند و با سرمایه‌گذاری می‌توانیم این کار را انجام دهیم.»

ونس تقریبا در تمام مناطقی که بیشترین آرا در آن‌ها شمارش شد، از مناطق روستایی محافظه‌کار گرفته تا مناطق حومه‌ای، برتر شناخته شده است. او حتی در روستایی در جنوب اوهایو، یکی از معدود شهرستان‌های این ایالت که جو بایدن در سال ۲۰۲۰برنده انتخابات شد، پیشتاز بود.

به گفته برخی تحلیلگران، نفوذ ترامپ که امسال بیش از ۱۵۰ نامزد را تایید کرده است، می‌تواند تا حدی تعیین کند که آیا جمهوری‌خواهان کسری اندک خود را در مجلس نمایندگان جبران می‌کنند، و نیز کنترل سنا را در دست خواهند گرفت یا خیر. به دست آوردن قدرت در این دو نهاد، به جمهوری‌خواهان اجازه می‌دهد که مانع تصویب برنامه‌های بایدن شوند و بتوانند اهداف دولت او را کنترل کنند.

بیشتر از جهان