مرد جوانی در اثر ضرب ‌و شتم در پنجشیر جان باخت

عبدالمنیرهنگامی که می‌خواست به چوپانش غذا برساند، از سوی طالبان بازداشت شد

طالبان به تمامی باشنده گان پنجشیر دستور داده اند که هیچ کسی حق رفت و آمد در کوه ها و آغیل ها را ندارد- عکس:خانواده عبدالمنیر امینی

کارمندان اداره امنیت و اطلاعات طالبان پنجشنبه، جسد مرد جوانی را نزدیک خانه‌اش در روستای «ملسپه» بازارک در پنجشیر رها کردند. این مرد عبدالمنیر امینی نام داشت و گله‌دار بود.

نزدیکان عبدالمنیر به ایندیپندنت فارسی گفتند که طالبان او را سه‌شنبه، هنگامی که می‌خواست به آغل‌هایش در کوه‌های روستای ملسپه برود، بازداشت کردند و مورد ضرب و شتم قرار دادند.

به گفته نزدیکان عبدالمنیر او از فرمانده پلیس طالبان در پنجشیر اجازه‌نامه داشت و گاه‌گاهی به چوپانش که در روستای ملسپه رمه‌هایش را نگه‌داری می‌کرد، مواد خوراکی می‌رساند، اما طالبان او را به اتهام این‌که برای نیروهای جبهه مقاومت غذا می‌برد بازداشت کردند.

ساکنان پنجشیر گفتند که نیروهای طالبان هشدار داده‌اند هیچ کس حق ندارد دام‌هایش را به کوه‌ها ببرد، به همین دلیل عبدالمنیر از فرمانده پلیس طالبان اجازه‌نامه گرفته بود تا بتواند دام‌هایش را در کوه‌ها نگهداری کند؛ اما نیروهای طالبان او را بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نزدیکان عبدالمنیر می‌گویند که او در اثر شکنجه نیروهای طالبان جان باخت و جسدش را نزدیک خانه‌اش در روستای ملسپه رها کردند.

در همین حال منابعی آگاه در پنجشیر به ایندیپندنت فارسی می‌گویند حدود صد نفر از ساکنان دشت ریوت که در هفته جاری بازداشت شده‌اند، در زندان پنجشیر شکنجه می‌شوند.

طالبان در روزهای اخیر به بازداشت‌های گسترده غیرنظامیان در پنجشیر اقدام کرده‌اند. بازداشت‌شدگان شامل مردان میانسال و بیشتر جوانان و نوجوانان پنجشیر است. منابع می‌گویند که تمام افراد بازداشت‌‌شده غیرنظامی‌اند و طالبان آنان را به اتهام همکاری با جبهه مقاومت بازداشت کرده‌اند.

به گفته منابع آگاه، در حال حاضر ده‌ها تن از جوانان و نوجوانان تاجیک به‌ویژه ساکنان پنجشیر و بغلان بازداشت شده‌اند و در زندان‌های طالبان شکنجه می‌شوند. خانواده‌های افراد بازداشت‌شده از ترس طالبان نمی‌خواهند در‌این‌ باره  با رسانه‌ها صحبت کنند.