مکرون: در اعمال تحریم‌‌ها علیه روسیه، هیچ گزینه‌ای نباید کنار گذاشته شود

«پس از اعمال ششمین بسته تحریم‌های «اتحادیه اروپا» علیه روسیه، وضع دور تازه‌‌ای از تحریم‌ها، ظرف هفته‌‌های آینده منتفی نیست»

در میان ۲۶ کشور عضو «اتحادیه اروپا» بر سر تحریم کامل نفت و گاز روسیه توافق وجود ندارد - Emmanuel DUNAND / AFP

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، گفت در دور بعدی تحریم‌‌های احتمالی علیه روسیه، هیچ گزینه‌ای نباید کنار گذاشته و تمامی امکان‌های موجود باید بررسی شود.

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه ۱۰ خرداد به نقل از رئیس جمهوری فرانسه نوشت پس از اعمال ششمین بسته تحریم‌های «اتحادیه اروپا» علیه روسیه، وضع دور تازه‌ای از تحریم‌ها ظرف هفته‌‌های آینده منتفی نخواهد بود.

در میان ۲۶ کشور عضو «اتحادیه اروپا»، بر سر تحریم کامل نفت و گاز روسیه، توافق وجود ندارد. روز گذشته پس از چندین هفته رایزنی و مخالفت بعضی از اعضا، به طور مشخص مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا در نهایت بر سر کاهش ۹۰ درصدی واردات نفت روسیه، تا پایان سال جاری میلادی، توافق کردند.

رئیس جمهور فرانسه روز سه‌شنبه پس از نشست سران «اتحادیه اروپا» در بروکسل در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که روسیه امکان صادرات مجدد غلات از اوکراین را فراهم کند و در این زمینه زودتر توافقی به‌دست بیاد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیشتر خبرگزاری رویترز به نقل از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، نوشته بود کرملین حاضر است در ازای لغو تحریم‌ها، صادرات کود و محصولات کشاورزی خودش را افزایش دهد.

به گفته مکرون، در آخرین گفت‌‌وگو با پوتین و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، یک پیشنهاد مشخص، برای تنظیم قطع‌نامه‌ای در «شورای امنیت» سازمان ملل ارائه شد، تا یک چارچوب روشن برای صادرات غلات اوکراین فراهم شود.

 شنبه این هفته، خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی کرملین نوشت «روسیه به نوبه خود آماده است تا راهی برای صادرات بدون مانع غلات، از جمله صادرات غلات اوکراین، از بنادر دریای سیاه، ایجاد شود.»

پس از حمله روسیه به اوکران، صادرات غلات از بنادر جنوبی اوکراین مختل شد. همین امر، به افزایش شدید بهای مواد غذایی در اروپا منجر شده است. روسیه و اوکراین، در مجموع نزدیک به یک‌سوم عرضه جهانی گندم را در اختیار دارند.

بیشتر از جهان